søndag den 13. oktober 2019

Det har (også) regnet i Holstebro og omegn...

Storåen lever op til sit navn lige nu...

Stor og bred flyder den gennem byen.

Der er fart på.
Det skummer.

Faktisk er det her bare lidt højvande...

Set ind mod land..

Da der var pres på, nåede åen op til fødderne på statuen!

Markeret med hvidt ---

Set mod vest.

Hen mod den anden gangbro..

Her nåede vandet op til diget foran det hvide hus til højre... den gang det var slemt.
I december 2015

Platformen er nået og næsten op til kanten.

Cykelstierne langs åen er afspærrede..

Her foran musikteatret.

Åen har sit eget liv....



Og de lover/truer med mere regn og storm.
Når de lukker sluserne ved Thorsminde på grund af vindretningen staser vandet op her inde i land...

Spændende, hvordan det udvikler sig!

Sidst Gitte var hjemme havde hun sin vinduesvaskerting med!
Vileda Window Matic ...Som jeg bestilte et eksemplar af med det samme.

Nu er jeg bevæbnet og ser frem til renere vinduer ...
I hvert fald er det hurtigere og nemmere end med klud og børste og klude og....

Heldigvis er husene hule og jeg kan sidde lunt og godt og strikke.

Forleden var jeg på visit hos Gitte. Skulle aflevere et par futter til en af hendes veninder.
Futterne skulle være i praktisk farve!
Jeg havde noget i grå og noget "Donkey" på lageret = To tråde giver en meget praktisk farve til et hus med hund.

Får modtageren lyst til lidt spræl, er der sendt kontrastfarver med. De kan broderes på inden vask, så de blender ind i strukturen.

Nu kan pigerne/damerne holde futtefest; vask og sidde-med-våde-futter-og skabe-facon!

Jeg nåede også en tur i HerningCentret og faldt for et par nye ørestikker.
Fra Blomdahl. Kirurgisk stål.

Jeg kan så godt lide den måde, de både spejler omgivelserne og lyser op.

Der er både halskæder, ringe og armlænker i sortimentet.
Det kunne godt komme på ønskesedlen...


4 kommentarer:

  1. Sikke et van(d)vittig vejr. Godt du kan hygge inde og lege med din nye dims til vinduerne. Godt du kan holde på dig selv og folk omkring dig varme med dit strik. Fine ørestikkere😍

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig! Vildt vejr...
      Jeg er glad for, at jeg ikke skal ud og på arbejde.. Kan (næsten) selv bestemme, hvornår jeg skal trodse vejrguderne.
      Jeg er glad for at kunne strikke noget for Gitte. Hun får futterne og jeg får brugt garn fra lageret!
      Tak... Mit nye ørepynt blinker til mig i spejlet 😍

      Slet
  2. Der er åbenbart en grund til, at Storåen hedder Storåen ...vi har ikke fået nær så meget regn som jer, men det gider jeg ikke klage over ;-)
    Det bliver helt sjovt at pudse vinduer nu. John købte for nogle år siden en Kärcher; det er vist samme princip, og han er ret glad for den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi vil ellers gerne dele med jer.. Altså regnen! Det er trist med så meget gråvejr 🙁
      Det lyder godt.. Jeg ser frem til en hurtigere og pænere vinduespudsning. 😊

      Slet