mandag den 27. april 2020

Det er skønt at være unyttig 👑

Der lå nogle påtrykte projekter købt hos Tille på mit lager....

Med dagens tekst kan man regne ud, at det er fra Dronningens nytårstale i 2018.

Kædesting står flot i de store bogstaver

Men i de små bogstaver hen over bliver det gnidret.

Pille op!

Og så blev den tekst syet med kontursting!

Efter vejledningen skulle de store bogstaver fyldes ud..
Men jeg fravalgte det, fordi jeg synes teksten står så flot uden.

Kronen skulle syes med gyldent og lidt guld.

En tur i eddike, vask og strygning...

Det er da et kongeligt viskestykke👑

4 kommentarer:

  1. Det er et lidt tvetydigt citat, synes jeg. Min første tanke ved ordet 'unyttig' er nemlig synonymt med 'overflødig', men da det også betyder 'uvirksom', så er det vel i orden. Jeg synes dog ikke, at det er skønt at være i nogen af betydningerne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har tænkt på Unyttig, som at udføre en ikke nødvendig kreativ aktivitet, hvor resultatet er et brugbart produkt!
      Så er det da skønt at være Unyttig😉

      Slet
  2. Sikke en fin reference til tante dronnings nytårstale og du formår tilmed at udøve det på en finurlig måde.
    Mvh.
    Kristine

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne godt lide dronningens kobling til det at være kreativ, som en vigtig balance i det til tider alt for hektiske effektive liv.
      Så jeg måtte bare have det viskestykke med hjem....

      Slet