tirsdag den 28. april 2020

Tetraeder!

Nyt udtryk for sjove små "bismarck klumper".

Mønstret Trisser og Spoler gav mange forskellige udfordringer.
I mangel på helt  mørk tråd blev det næste stykke syet med til brunlige bundfarver.

Jeg skal kaste mig ud i mere modige kontrast farver...

Det første er 5 x 10 cm
Det næste blev så 4 x 8 cm.

Nu skulle de monteres.
Kanterne blev bukket ind og der blev syet sammen med Flettesting

Det giver en flot montering.

Oven i alt dette blev vi introduceret til possement snor.

Det skulle da også prøves og sættes i.

Jeg har vist noget, der bedst kan kaldes et kreativt inspirerende rod på sofabordet lige for tiden!!!🙈


Mine fugle fra Fru Zippe er kommet og jeg købte lidt DMC... når jeg nu alligevel var i KreaDeLux for at hente fuglene!😇

Den DMC Variations kunne jeg ikke stå for.
Sammen med en sort blev det til den sidste tetraede.😍

Den passer perfekt til broderi saksen

3 x 6 cm broderi i skaktern med petit point sting.
Monteret med flettesting og isat en possement snor.

Fyldet er fra en pude købt i Jysk; 25 kr for fiberfyld til maaaaange projekter!

Trip Trap Træsko Tetraeder...

Næste step er petit point på hørlærred...
Det skal jeg lige samle mig sammen til at kaste mig ud i!

2 kommentarer:

  1. Det næste bliver vel, at du broderer spisestuestole i petit point sådan a la Amalienborg-spisestue :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha! Nej! Mine nye spisebordsstole er sortlakeret bøg med sort lædersæde.
      Det her er kun til små projekter.. Måske nogle juletræspynteting? Et brilleetui?
      Mor har syet betræk til en rokoko?stol. Det var moderne en gang.De står ved siden af et chatol. Jeg ved ikke, hvad jeg skulle stille op med spdan en stol🙈

      Slet