lørdag den 16. oktober 2021

På tur til København... 1

Ferie i hovedstaden... 08.10.2021

Vi , mine 2 veninder og jeg, kørte til Kbh.
Jeg leverede bil og kørsel.
Vi havde lånt bolig og var magelige... sådan at køre fra dør til dør!  

Vel ankommet trængte vi til at røre os..

Vejret var jo det smukkeste oktobervejr.


Det var nærmest sensommeragtigt.
Med BLÅ himmel og spejlinger i vandet..

Folk sad ude på cafeer og bænke og nød solen.


Gik tur ind til Turistinformationen efter Copenhagen Card.

Ind gennem det gamle København.
Børsen og Borgen. 
Holmens kirke. (den er på listen til næste tur!)


Hilste lige på Absalon..  

Da vi havde fået vores Copenhagen Card (CC) tog bussen retur, for nu var jeg pludselig træt. 

Jeg fik en lur, mens de andre var ude og handle.


Den aften spiste vi på den italienske, Rimini..
Nem mad! 😉
Og så ser vi, hvad vi kan få de andre dage. Finder vi en god frokost, kan vi jo nøjes med brød hjemme.

Vi fik kalvefilet m grønsager, ristede kartofler, champignon og hvidvinssauce 😋
Lækkert.


09.10.2021
Morgenstemning...


Dagen bød på kultur på Louisiana i Humlebæk.


Tankevækkende udstilling af Pia Arke blev forstyrret af uoverskuelig skiltning  😵 


Og højtravende beskrivelser! 🥱


Hilste på Marens "far" Giacometti. 
Der var èn figur men rene glatte linjer, de andre er lige som Maren.


Der var kø da vi kom... Der var laaaaang kø da vi gik!

Det var sidste dag med en svensk kunstner... og der var da også en del svenskere blandt de besøgende.


Retur til Østerport. Gik til Langelinje og satte os for at spise.

Sad i læ ved mindesmærket for de savnede sømænd i 1. verdenskrig. 


Skønt vejr.
Gik langs kajen ind til Nyhavn..

Man må jo have et billede af den lille havfrue, når man leger turist!


Der er smukt ind mod byen og mange var ud og gå i det gode vejr.

Der var næsten trængsel ved Amaliehaven...


Kongens Nytorv. 
Det nu er genetableret med træer og statue!

Det er blevet rigtigt flot.


Blev passeret af en meget larmende demonstration.


Hjem til kaffe og hygge!

Og noget enkelt til aftensmad...


Jeg var lidt øm i fødderne efter dagens distance...

2 kommentarer:

  1. Holdnuheltop hvor har I nået meget på 1 dag (9.10.) Som nærmeste nabo til hovedstaden kan jeg blive helt træt i mine ben bare ved at læse om jeres udflugter. Skønt vejr I har haft.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kræver godt fodtøj og lyst til at gå, når vi er på tur.
      Planlægning er næste del... Tiden skal bruges bedst muligt.
      Til det vi har mest interesse for, hensyn til vejret, hensyn til, hvad vi kan rumme den dag...
      Planer kan altid ændres!

      Slet