fredag den 29. april 2022

Blogkering i en travl tid med mange oplevelser... Moesgaard med veninderne.


Jeg har så travlt, at jeg ikke har tid til at skrive blog! 
De gode oplevelser skal nydes og bagefter har jeg behov for at hvile, både fysisk og mentalt.
Jeg bliver så træt i hovedet af lyd og indtryk og koncentration omkring samtaler...
Og så kan jeg ikke samle mig sammen til at skrive blog. Det kræver trods alt en vis portion overskud.
Det er ikke en beklagelse... bare et faktum!

Men for at starte med det seneste!

Så havde jeg en skøn tur til Moesgaard Museum sammen med mine veninder.
Jeg udnytter jo mit årskort..


De skulle se udstillingen RUS - Viking i øst.

En udstilling, der er blevet særligt aktuel på en trist baggrund.

De historiske facts om magtkampe i øst spiller ind i dagens nyhedsstrøm!



Der er mange genstande udstillet fra Ukraine!

Historien om magtkampe og kultur i Kiev regionen gav stof til eftertanke...

De nåede langt omkring, vikingerne.
Det gjorde vi også før vi nåede exit...

En spændende og flot udstilling.


Vi holdt frokost pause!

Og derefter gik vi hver især ud til de udstillinger vi ville supplere med.

Jeg fulgte op på emnet i den permanente udstilling om vikingerne...


Besøget på Moesgaard blev afsluttet med kaffe og kage 😋

Så kunne vi lige klare turen hjem!

4 kommentarer:

  1. Moesgaard er et fantastisk museum. Gad vide hvor længe de er om at sætte de flotte og meget informative udstillinger op - jeg bliver lige imponeret hver gang, selv om RUS altså kun er den 3. af den slags, jeg har set - vi 'opdagede' Moesgaard ret sent, desværre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Moesgård er mit yndlingsmuseum 🤩 Ser noget nyt hver gang. Og er dybt imponeret af deres store særudstillinger. Der 9lejer at være ca. 3 mdr. mellem luk og åbning af ny udstilling. Men det er jo kun de fysiske rammer. Forud går jo planlægning og indhentning af tilladelser og genstand osv.
      Jeg kunne se at Neandertal kommer til Naturhistorisk i Kbh. Hvis du ikke så den..

      Slet
    2. Tak, men den så jeg på Moesgaard. Den og terrakottakrigerne var de to andre :-)

      Slet