lørdag den 27. maj 2017

Hovsa... hvor blev den uge lige af???????

Der var pludselig aftaler i kø i kalenderen...
Oprydningen førte jo mere med sig...
Forsikring og sikring af hjemmet...

Og en nyere bil!
Den elskede SAAB blev simpelthen for dyr i drift og er nu skiftet ud med en yngre model; en Suzuki SX4 Combiback

Den er jeg allerede meget glad for.

Den har klimaanlæg!

Vi indviede den med en køretur til Thorsminde.

Der er nye knapper og finurlige finesser at sætte sig ind i!

Torsdag tog vi på langtur Sjælland t/rt.
Familietræf ved grillen hos Eriks fætter.

Storebæltsbroen er fotogen.
Og Sprogø ligger som en lille naturperle midt i alt stål og ingeniørarbejdet.

Fredag bød på taxakørsel til Billund; det tog Erik.
Og jeg kørte mor til lægen, hun havde følt sig svimmel og skidt tilpas.
Heldigvis var der ikke noget.. det var nok spekulationer over en tur til plastikkirurgerne i næste uge. Mor har en lille plet i panden der skal fjernes.

En gåtur i området bød på sommer, blå himmel, blomsterdufte og et væld af hvide blomster.


Jeg tror, det er paradisæbler; der kommer en masse små gule frugter til efteråret lige i de områder.


I dag nåede vi lidt havenydelse inden det blev for varmt.

Foderpladsen er færdig.


Og efter en hurtighakkerunde fik jeg en halv time i solen.
Det var bare for varmt til at arbejde allerede kl 11!

Ved frokostbordet kl 13 sad vi og kiggede på fuglene...

Foderpladsen  er indviet og godkendt!

Soppebassinet er taget i brug...

Og et herligt gensyn med solsorteungerne.

Alle fire dukkede op, den ene havde lige gemt sig, da jeg tog billedet.

Det var dejligt at se dem hoppe rundt efter fodermester Solsort.
Og pjaske baske i badekarret!


Aaaad... du sprøjter!

4 kommentarer:

  1. Tillykke med den nye bil - det er bare så FEDT, når man får det!
    I har da godt nok godt vejr - har det tænkt sig at vare ved, mon?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. det er helt vildt dejligt med ny bil!
      Der skulle komme en koldfront forbi i morgen og skrue ned til 18-20 grader... hvilket jeg næsten ikke kan vente på. Eftermiddagens 29 grader i skyggen på nordsiden gav hedeslag/migræne... jeg dur bare slet ikke til varme😡

      Slet
  2. Så dejligt med ny bil, alt det nye der er kommet i bilerne siden den "gamle" kom på markedet.
    Jeg nød det dejlige vejr både fredag og lørdag. Vejret torsdag er ikke lige til mit helbred, det kan ikke med nord vestenvind, og den var genstridig i torsdags. Lige nu måtte jeg finde uldsokkerne frem, tror jeg er ved at blive "lidt pyldret" med alderen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er 17 års fremskridt i vores nyere bil. Det eneste jeg savner er fartpilot!
      Torsdag og Fredag var det dejligt. men lørdags temperatur var ødelæggende. Jeg bliver syg, når temperaturen går over 25. Så jeg synes, det er skønt nu!

      Slet