søndag den 21. maj 2017

Søndag, solskin og havearbejde!

Vi har rigtigt nydt det gode vejr.

Havearbejdet nydes nok mest, når det er overstået!

Erik sled med at fjerne fliser, grave ud, planere, lægge sande, rive og trampe til...så der igen kan lægges fliser på foderpladsen.
Men der skal lige et læs sand mere til....


Pauser og drikkevarer skal passes, når solen skinner og det er varmt at arbejde.


Jeg fik hakket og revet af ... næsten hele vejen rundt om "plænen" eller det der skal blive en lille plæne til sidst.
Nu kan jeg se jord og stauder!
Det skulle gerne gøre det nemmere at hurtighakke og holde det uønskede grønne nede.

Når fliserne er lagt, skal jeg i gang med at beplante, omplante, så der kommer et godt bunddække.
Primært med hosta og løvefod.
Dem jeg har bliver delt og så må jeg supplere med indkøbte.

Arbejdet udføres i det tempo, jeg kan holde til!

Der er plads til pausestrik!

Jeg havde uventet besøg af en flagspætte.
Håber en ny har fundet vej hertil.

Det er da skønt at sidde der i solen, mens solsort og hr. og fru. dompap hopper rundt ovre ved flisekanten.

En god dags arbejde og en tilfreds fornemmelse i maven...

Nu er det tv, afslapning i ømme havemuskler..
Lidt ugeblads læsning.
Den pude i Hendes Verden kunne jeg fristes til at brodere.

14 kommentarer:

  1. Det giver nemlig sådan en dejlig fornemmelse af at have udrettet noget :-) Jeg ser du har været i Lemvig - det er jo der Diva kommer fra, vi skal til Basset-træf hos opdrætteren her engang i sommer. Jeg elsker det landskab :-) Og så er det altid dejlig at høre lidt om "pralerunden" - jeg tror der er mange, der får noget ud af dine beskrivelser og forsøg på at lære fra dig :-) Håber, du nyder at ha benene oppe :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja.. det gør så godt, når man kan se et resultat!
      Lemvig lå lige på ruten. Det er et urtoligt afvekslende landskab fra Struer over Toftum Bjerge til Lemvig og så videre ud til Thorsminde.
      Vi får mange gode indspark af både pralerunde og indbyrdes undervisning.
      Tak. Jeg flader ud nu med te og strik...

      Slet
  2. Havearbejde kan jeg godt nyde undervejs, men rengøring nydes på ingen måde før det er overstået :-)
    Hvor bliver det fint i jeres have!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige nu er jeg i en fase, hvor havearbejdet nydes... i små portioner. Hvad rengøring angår er vi helt enige!
      Tak. Jeg tror på, at det bliver godt. Når fliserne er lagt, kan jeg begynde at være mere konstruktiv :-)

      Slet
  3. Du har ret. Havearbejdet er bedst, når det er overstået. Men så er det til gengæld også dejligt at nyde synet af en velplejet have - gerne set fra yndlingsstolen med strikketøjet, og en kop kaffe indenfor rækkevidde

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er nået til en tilfredstillende motivation til havearbejdet... jeg kan endelig se resultater! Pausestrikkeriet nydes med udsigt til fugle på foderpladsen og en have med potentiale!

      Slet
  4. Det er sø dejligt med vejr til at være ude, hygge med lidt lækkert til ganen, og øjnene.
    I dag vil jeg nyde at få kroppen gennemvarmet af solen. God lørdag/weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, i dag er det nærmest for godt! Jeg rykker ind i skyggen, når det bliver så varmt. Nåede lige en time med lidt havehakkeri og sol på næsen.
      God weekend.

      Slet
    2. Løvefod kan du få hos mig��

      Slet
    3. Hej Inger. Dem kunne jeg godt bruge nogle aflægger af. Jeg har lidt. Men de skal dække et større område end det😃

      Slet
  5. Hej Anne. Syntes at jeg havde sendt dig besked, men den er forsvundet��
    Jeg har hevet en masse op med rod i dag og sat dem i en stor balje med vand. Så kan du bare hente dem, de kan stå sådan nogle dage.
    Jeg synes de er fine, men de skal jo ikke fylde det hele�� kh Inger

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt. Hvornår passer bedst? Tirsdag sidst på dagen eller efter onsdag?

      Slet
  6. Efter onsdag. Alternativt kan du bare tage et par spande eller lignende med hjemmefra. Dine aflæggere står i en grøn balje ved den udendørs vandhane v.garagen- lige ved trappen ned til fortovet, hvor du kan parkere.
    Jeg er ikke meget hjemme i denne uge��

    SvarSlet