tirsdag den 27. juni 2017

Skive er både garnspinderi og god gågade.... og hjemme ventede pakkepost!

Netværksgruppen havde sat hinanden i stævne ved Henrichsens Uldspinderi/Skive Garn.
Det ligger inde midt i byen.
Man kan ikke se, at der ligger et spinderi bag den neutrale facade.
Gennem porten og over gårdspladsen...
Indenfor går man ovenpå via trappen med krummelurer.
På første sal er et rum med reoler fyldt med garn.
Rummet er vist ikke mere en 5x5m.max.
Skønne farver i uldgarner af forskellig art.


Jeg valgte garn til Krokus fra Blomsterstrik af Annette Danielsen.

Og så tog jeg med fra rodekassen til et eller andet i Spinni.

Jeg har ikke prøvet at strikke i Isager Garn.
Det er jeg spændt på at prøve.

Da alle havde kigget og mærket...
gik vi ned til gågaden for at finde Cafe Helmuth.

Det er en hyggelig gågade med et bredt udvalg af butikker.

Smukt torv foran det gamle Rådhus.

Og nu var det de andres tur til at købe garn.
Denne model hang uden for en butik med garn og modetøj.
Et fint design til en sommerbluse i vævestrik.

Meget hjælpsom betjening og hun gik ud med et kit i andre farver...

Efter en omvej fandt vi Cafe Helmuth på Posttorvet.

Her hyggede vi med kaffe og pandekager med is og frugt.
Pandekagerne var ualmindeligt lækre, sprøde og nybagte.
Og de blev spist... inden jeg nåede at tage et billede!!!

Det var en rigtig god tur!!!

Undervejs havde jeg modtaget et par sms'er om, at der lå pakker til mig!!!

En fra Rasmilla.
Jeg havde bestilt Zing pindespidser i 3,75.
En størrelse jeg har savnet til flere ting.

Den anden pakke er det lækre Alpakka Silke fra Sandnes Garn.

Jeg faldt for den blå farve, da vi besøgte Skabagtig i Aalborg på vores Garnrally i styrtregn!
Og bestilte, da der ikke var nok på hylden til mig!
Jeg købte også et hæfte med forskellige enkle klassiske mønstre...
Nu skal jeg bare vælge...

Når jeg er færdig med de projekter jeg har på pindene!

Åsemors Kofte er nået op over ærmegabet...

Det skrider helt fint, selv om den er tungere at strikke og jeg bliver træt i fingrene...

Der er flere finesser i færdiggørelsen af hals/skulderpartiet...
Spændende udfordring!
Og Sunshine Coast er lukket af og klar til ærmer...

Det er letløbende hurtigstrik på p 3,75.

Jeg er ret vild med den flotte sidelinje.


Det har været en god garnogstrikdag!

12 kommentarer:

  1. Skøn strikkedag. Jeg bor faktisk ret tæt på Skive og alligevel har jeg aldrig besøgt uldspinderiet. Det er da vist en stor fejl :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. En skøn dag, Mette😃 Uldspinderiet er en lille perle, en tidslomme. Og dejligt garn på lidt plads😍

      Slet
  2. hej Anne, sikke en dejlig strikkeudflugt :-) Med dit strikketempo er du nød til at sørge for nye forsyninger hele tiden :-)

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Angelika. Vi råhyggede😊 Ja, nu er lageret nede i et niveau, hvor det er tilladt at supplere med nyt og gerne forskelligt garn😇 Glæder mig til at strikke med Isagers og Sandnes' garn.

      Slet
  3. Kan man bare sådan lige gå ind på det uldspinderei, eller er det kun grupper med forhåndsaftaler, der kan? Jeg elsker sådanne steder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan bare gå ind, Ellen: De har åbent i shoppen tirsdag og torsdag. OBS ferielukning!
      Jeg vil så gerne se Hjelholt, men det har ikke passet med kalenderen.. endnu!
      Har vi mon flere af den slags i Danmark???

      Slet
    2. Fint! Det skal huske, hvis jeg skulle befinde mig på skiveegnen :-)
      Jeg ved ikke, om der er flere, men det må Google vel vide, men jeg har set Hjelholt ... smadderinteressant!

      Slet
    3. Google ved alt😉
      Lyder godt... Jeg må arbejde lidt på en tur forbi Hjelholt!

      Slet
    4. Hyggelig dag I har haft og Tak for garn indkøbet til mig.
      Jeg har været på Hjelholt incl den store rundvisning og med hyrdehunde træning. Jeg er klar til endnu en tur så lad os lige snakkes ved om et møde i midten af Dk ❤️ Ku være så godt

      Slet
    5. En god tur og velbekomme.
      Ih, sådan en rundvisning gad jeg godt prøve! Det må der forskes lidt i....

      Slet
  4. Jeg er håbløst bagefter, men må lige starte med at sige, at jeg godt kan forstå din betagelse af Sunshine Coast - jeg har også købt den opskrift og glæder mig til at omsætte den til en skøn sommertrøje. Henrichsens Uldspinderi er et hyggeligt sted og så er der jo det, at man ofte kan få Isager garn til en god pris :-) Åsemors kofte ser ud til at være et udholdenhedsmarathon set fra min vinkel, men du elsker det jo og så er du selv ude om det ;-) Fortsat god strikkelyst - her er der snart ferie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene. Susnshine Coast rummer mange muligheder.
      Uldspinderiet er en lille gemt perle. Og de gode priser på gode garner lokker...
      Åsemors kofte skrider godt fremad. Jeg ved ikke, hvorfor jeg blev uvenner med den... Lige nu går det langsomt, fordi der er kommet så mange aftaler ind fra sidelinjen!
      Rigtig god ferie... lige om snart!

      Slet