søndag den 22. september 2013

Som tiden flyver på Fanø

Lørdagen fik da ben at gå på.....


Sønderho fik besøg om formiddagen; inden der var alt for mange om pladsen!



Der var jo salgsstande mm. i Skolen og Forsamlingshuset.



Skønne garner og finurlige knapper.... 
Masser af damer.....
Og køerne blev ikke mindre op af dagen!





Eftermiddagen blev brugt på skrå... Ruth Sørensen holdt workshop om, hvordan man arbejder ud fra hjørnet! Det var inspirerende og åbnede nye muligheder.



Om aftenen var jeg med til Festaften i Fanøhallen. 470 deltagere ... altovervejende af hunkøn. Nok grunden til at salaten slap op, før kartoflerne var spist. Men bortset fra det, så var maden lækker og godt organiseret som buffet i flere rækker.
Søndag havde jeg meldt mig til to workshops... så det var op og i gang og være klar ved pindene kl. 9.00.

Dobbeltstrik har fascineret mig gennem lang tid. Jeg kan se mange sjove, fine, specielle muligheder i den teknik. Lill
in Villadsen førte os gennem en bagvendt vrangmaske til grundteknikken i at strikke for og bagsiden på en gang! Det med vrangmasken gav mening, da vi sad med strikketøjet!




To små prøver var dagens høst og så en masse at arbejde videre med.
Eftermiddagens Workshop var med Lene Randorff; Design din egen trøje. Der var vist ingen af os, der troede, at vi kunne nå det på 3 timer.... Men det gik s..! Vi sluttede af med at fortælle hinanden om, hvad vi havde planer om med vores design. Det kunne godt nok være spændende at se, hvad de forskellige får strikket op!
Fotos blev det ikke til...
Jo, jeg fik lov at tage et billede af denne fine kant. Jeg har set et par med lignende... Denne havde oven i købet ejerens navn på bagsiden. Smart!





Klokken 17 var det Farvel og Tak .... Strikkefestivalen lukkede... Hold op hvor har jeg set meget, hørt meget, snakket med mange. Der er inspiration og ideer til mange projekter... hvis jeg kan huske dem!
Ellers må jeg grave .... dybt....

2 kommentarer:

  1. Jeg kan forstå at det har været en fantastisk weekend. Tak fordi du deler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været en indholdsrig udbytterig weekend... Der er noget at arbejde videre med hjemme! Og så har det været en utrolig god oplevelse at møde og snakke med og dele med .. alle disse dejlige strikkegale quinder.

      Slet