mandag den 22. august 2016

Intermitterende speedstrik til Håndboldkampen!

Jeg havde det blå Paris Toujours med til London.
Garnet er Madelinetosh Prairie; fint og blødt. Næsten for blødt.
Jeg strikker i hvert fald ikke ret hurtigt med det.

Jeg trængte akut til noget mere formfast garn til noget slap-af-strik.
Jeg fandt noget sandfarvet silke/uld blanding på lageret.
Det kunne kombineres med to nøgler SilkWool/Garnudsalg.

Mønstret blev Solaris af Melanie Berg.

Det har en buet facon, som jeg også prøver at skabe i det blå Paris-sjal.

Og så var det bare at komme igang.

Jeg strikkede løs til OL-håndbold....

Når jeg da ikke lige sad og trykkede tommeltotter af spænding og heppede på danskerne...

Det endte som bekendt med en sejr.

Jeg har faktisk hygget mig med at følge de danske atleter.
Selvom noget af det blev pr. live-updateringer på min mobil, mens vi var i London.
For BBC sendte meget fokuseret på de engelske atleter og kom ikke med meget info om andres resultater.

20 kommentarer:

  1. Det skal nok blive flot 😀 Her har der også været travlhed med at følge med i OL . Det føles næsten tomt nu hvor det er slut 😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg synes det tegner fint. Farverne står pænt frem.
      Ja,,,, hvad skal vi nu strikke til? Vueltaen er ikke det samme!

      Slet
  2. Hehe, og jeg gik en tur, for jeg gad ikke høre eller se det - men det er da flot, at Danmark har vundet 15 medaljer i dette OL :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænkte nok, du ikke var med på det strikkehold, Ellen ;-) Jeg synes også, at 15 medaljer til så lille en nation (med stor selvfølelse) er flot.

      Slet
  3. Håndbold! Hvad er det? Nå, pjat, jeg hørte noget om en medalje til Danmark i morges, og det er da flot, men her i huset ser vi intet sport udover lidt dans, og det er der ikke meget af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Endnu en no sport person😊
      Det er vist kun dk4 der har dans på programmet.

      Slet
  4. Her blev der godt nok også speedstrikket til håndbold :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fælkeskab på pindene på tværs af landet! Hvor meget nåede du at strikke... der skulle jo også hepoed!

      Slet
  5. Hvor er det sjal fint, der er et eller andet der appellerer til mig, selvom de ligner hinanden. Jeg tabte lidt pusten til OL, jeg var meget på og fulgte med i svømning, som jeg også ved en masse om. Badminton med Viktor Axelsson fulgte jeg også, men så blev det mere tilfældigt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Solaris er hyggestrik. Ret og venderække i et enkelt system.
      Jeg fulgte lidt med, mens vi var i London og sluttede med Victor og håndbold. Så det var også lidt blandet, men pokkers spændende😉

      Slet
  6. Så flot sjal. Sikke et lækkert mønster!!! Ikke noget er som et dejligt strikketøj og lidt spænnende sport!!! Tillykke med sejeren :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt at prøve nye faconer på sjaler, Lone. Og slapafstrik går så fint til tv!
      Flot af håndbold herrerne. De norske piger fik trods alt også metal med hjem😊

      Slet
  7. Det ser rigtig godt ud, dit nye sjal, sikke fine farver
    Jeg strikkede også til håndboldkampen, lige på nær de sidste fem minutter, de var simpelthen for spændende.
    Efter OL må jeg 'nøjes' med Superligaen i fodbold, hvor AaB er 'mit' hold

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg prøver at blande det bedste fra lageret.
      Jeg slap også pindene til sidst...
      Selvfølgelig er AAB holdet😉

      Slet
  8. OL? Aner ikke hvad du snakker om ;-) Men det er et meget fint sjal, du er i gang med og er nogle dejlige farver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, du kan vist sagtens få tiden til at gå uden OL og TV, Lene!
      Tak, det er i hvert fald et dejligt afslappende strik. Og så er det jo striber i blå nuancer ;-)

      Slet
  9. ja nogen gange er det bare skønt med speed-strik, der ikke skal tænkes for meget til. Men nu er OL overstået, og vi kan igen fokusere på detaljerne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nødvendigt med et speedstrik til møder mm, Hanne. Så kan vi bedre koncentrere os om finesserne ind imellem. :-)

      Slet
  10. Jeg forsøgte at holde mig opdateret via Live opdate, under kampen, det var på en meget dårlig internet forbindelse, hoppede af konstant, så spændingen blev udløst med forsinkelse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. I London sad jeg også og læste med på mobilen! Det nu sjovest at se det direkte på tv.

      Slet