torsdag den 26. januar 2017

Det farveforløb er bare flot....

Man skal liiige strikke lidt mere og se, hvordan farverne udvikler sig i sådan et Dip Dye projekt!

Jeg er ret vild med disse blågrønne toner...

Den brede belægning, som strikkes med det samme, gør det svært at vurdere størrelsen.

Men da jeg (klog af skade) valgte at prøve den på, kunne jeg hurtigt se, at den virkelig er for rummelig.

Jeg valgte at gøre kort proces og pillede op, til jeg havde 10 masker mindre i bredden.
Ca. ved pilene.

Nu kører det igen.
Jeg delte i ærmer og krop på det punkt.

Jeg strikker rundt og nyder at se farverne komme frem igen!

I går aftes, da jeg kom i tvivl om størrelsen nu også passede med udregningen, startede jeg på "To sider af samme sag" med det Agnes garn, jeg havde dampet.
Jeg er vild med pasformen i overdelen af mønstret.

Jeg har noget så gevaldigt lyst til at strikke Marius ind over....

Det overvejer jeg lige....

10 kommentarer:

  1. Flotte farver, men den ser ganske rigtig lidt stor ud! Måske skulle du have taget ud på hver 3. pind istedet for hver 2., så du får den lange raglan!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Inger. Der var for stor. Jeg har valgt udtagning på hver anden omgang hele vejen, fordi jeg ikke bryder mig om det dybe ærmegab ved den lange raglan. Nu prøver jeg med færre masker og kortere raglan.

      Slet
  2. Enig i, at farveforløbet er smadderflot - men også i, at den ser temmelig rummelig ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev så optaget af at strikke farver, at jeg glemte at måle undervejs! Heldigvis kan det jo rettes i strik... og så får jeg fornøjelsen en gang til 😉

      Slet
  3. Hvor er det et flot forløb. Har du 6 farvenuancer? Jeg er helt bagud i forhold til Dip Dye... kan ikke helt gennemskue vordan det bliver så jævne overgange... er der en enkel forklaring?
    Og Marius, det bliver sjovt at se - hvis du tager den beslutning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Hanne. Jeg ender med fem nuancer. Der bliver ikke plads til den helt mørke blå.
      Den enkle forklaring er strik med to tråde og så gradvist skifte en nuance/en tråd af gangen i et fint forløb.
      Jeg kigger stadig på Marius... det kribler!

      Slet
  4. Det var et godt valg at pille op. For mig ser den også ud til den ville være blevet for vid/stor.
    God arbejdslyst med projektet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det eneste at gøre... nu bliver den god!
      Og tak. Det er sjovt at strikke dip dye.

      Slet
  5. Ja nu kan jeg bedre forstå at du er kommet så langt. Den passer også bedre nu. Dejlige farver du har valgt. Den står også på min to do liste

    SvarSlet
    Svar
    1. Som sædvanlig... når jeg at strikke en trøje 1,5 gang!
      Jeg er rigtig glad for at se hvordan farverne blender ind i hinanden. Endnu bedre end jeg håbede!
      Jakken er egentlig en lille kort og bred jakke. Og det er fint i tyndere garn. Men jeg synes det bliver for kraftigt med to tråde højlandsuld. Og jeg synes en slankere(!) version passer bedre til min facon og højde.

      Slet