onsdag den 25. januar 2017

Dip Dye...

Som nævnt i tidligere indlæg, kiggede jeg på garn til Dip Dye jakken af Camilla Vad.
Fandt det jeg havde vasket og begyndte at strikke.

Selve Halsrundingen er utroligt velsiddende.

Men det føltes meget kompakt til p3, 3,5 og 4.


Så prøvede jeg med et halvt nummer tykkere pinde og noget ubrugt garn!

Det blev bedre...

Et tyndere garn kan anbefales.
Men nu strikke jeg altså af det garn jeg har på lageret...
Jeg syntes, det så ud til at blive en ret åben jakke. og det ønsker jeg ikke.
Den skal nå sammen foran!

Så jeg piloppede og slog ti ekstra masker op.

Efter Lillis kommentar om størrelse fulgte jeg rådet om at tage ud på hver anden omgang, som til almindelig raglan, i stedet for mønstrets hver tredje efter det første stykke....

Jeg regnede på strikkefasthed og hvor stor jeg ca ville havde jakken. Den må godt være behageligt løs, men ikke et telt!

Med en lange wire i kunne jeg brede skulderstykket ud og se virkningen af farveskiftet....
Man skal liiiige strikke nogle omgange mere...

Der blev delt til krop/ærmer.

Nu kommer de mørkere nuancer...
Der fifles lidt med antallet af omgange for at strække på garnet!
Der skal jo også være farveskift på ærmerne...

Måske der bliver plads til en ekstra nuance...


Jeg blev færdig med de små strikke prøver i "5days 5shawls".

Det var sjovt at prøve.
De bliver gemt i strikkeprøvelageret.

6 kommentarer:

  1. "Strikkeprøvelageret" - så langt når jeg ganske enkelt aldrig, men jeg har dyb respekt for jer, der har sådan et :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg har en mappe med papir og prøver fra forskellige kurser/workshops. De bedste bliver gemt.

      Slet
  2. Det er godt nok nogle flotte farver, du har sat sammen. Og spændende med din model. Glæder mig til at følge endnu et super projekt fra din hånd. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mona. Jeg har jo en del rester fra mine sjaler, de kom i spil her😃

      Slet
  3. Jeg laver lige en standard strikkeprøve, så jeg er sikker på størrelse, pind, garn og opskrift matcher, gemmer ikke prøven, garnet indgår i det jeg har gang i. Jeg beundrer jer der udvikler, leger, eksperimentere så vi andre kan købe en opskrift og gøre projektet efter.
    Forøvrigt en dejlig interval i farverne.

    SvarSlet
    Svar
    1. De små trekanter var bare leg, fordi jeg så det på Instagram. Til hverdag laver jeg som regel en almindelig firkantet strikkeprøve. Den gemmer jeg i lommen med opskriften.... hvis det var et godt mønster!
      Tak, jeg er også ret vild med det farveforløb.

      Slet