søndag den 13. august 2017

Turplaner og Rejsedrømme begynder at melde sig...

En tur herhjemme er kommet på tegnebrædtet.
TV udsendelser om Hedeby og indvielsen af Danmarks Borgcenter i Vordingborg startede planlægning af en tur til Kbh.

Vi har længe snakket om at se Teknisk museum i Helsingør.
Og når vi er der, vil jeg gerne gense Søfartsmuseet.
Et interessant sted med en spændende arkitektur
Og selvfølgelig Kronborg.
Jeg synes det er så flot...

En dag i Kbh. skal der også findes plads til...
Med et CPH Card er transporten nem og vi kan komme langt omkring.

Der planlægges....

Jeg sidder og sluger billederne fra London.

VM i løb og kapgang har vist mange dejlige motiver af steder...

Om 4 uger går jeg selv rundt derovre!!!

Min veninde medbragte et tillæg fra Politikken; med en artikel om det hemmelige London:

Tunnellen under Themsen har vi gået i.
The Muffin Man lå lige på vejen ned til hotellet for et par år siden; de har en rigtig god Lemon Drizzle Cake!!
Kyoto garden i Holland Park er på vores tur liste... sammen med alt for meget andet!

Blandt andre artikler fandt jeg The Bread Station.
Ordentligt brød i London? Det må vist også på listen!

I år har vi ikke bestilt billetter hjemme fra.
Vi vil ikke være låst fast på bestemte datoer..

Vi vil gerne ud og se Windsor Castle, sætter en dag af der. Vi vil også gerne gense Hampton Court Palace. Det regnede sidste gang. Så vi så ikke den smukke park og køkkenhaven fik kun en hurtig visit. 

Naturhistorisk har fået nyindrettet hallen... og der er udstilling af året naturfoto.
Der er også:
Leighton House. Temple Church. National Gallery, Room A. Sky Garden. Paul A. Young Chokoladebutik...... 
Og så hvad der lige dukker op....

4 kommentarer:

  1. Man må aldrig gå ned på planer, og det gør du/I vist heller ikke :-)
    Rigtig god fornøjelse med det hele :-)
    (Og Lemon Drizzle Cake er bare SÅ god!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak... Vi har altid rigeligt at vælge imellem, Ellen😃
      Lemon Drizzle Cake er bare min favorit😋😋😋

      Slet
  2. Det er dejligt at have planer. Jeg har en Bucket Liste, hvor jeg tilføjer mine planer/drømme. De er inddelt i kategorier, da nogle måske kun forbliver drømme og andre er lige indenfor rækkevidde. Det er jo vigtigt at være realistisk ;-)
    Det omkring det hemmelige London, kom minderne fra da jeg var i Bukarest, hvor datteren viste mig nedgange til Ceausescus børn bosteder under jorden. Nedgangen er et kloakrør. Jeg så kun nogle der kravlede op og ned, og hvor hærgede børn/unge/voksne så ud grundet nogle grusomme stoffer der åd af deres indre. Og hvordan ansigtet mistede glød når de sniffede ligthergas eller andre ubehageligheder. Der var meget barsk, men samtidig en reminder om hvor vigtigt et demokrati, fællesskab, omsorg for alle, ingen må tabes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har en mentalt turønskeliste.. og når mulighederne opstår, er jeg hurtig til at finpudse listen!
      Der er mange hemmelige steder. Men din oplevelse hører til de dystre.
      En øjenåbner for hvor godt vi har det... og at der skal værnes om det.

      Slet