søndag den 30. september 2018

Strikkefestival i Remisen i Brande...

På egotrip igen!
Denne gang til Strikkefestival i Remisen i Brande.
Den gamle remise danner en spændende ramme om garn, strik og masser af damer!
De mænd jeg så, enten sad og så bekymrede ud eller slæbte blade og poser😉

Der var trængsel ved alle stande.

Under de smukke kurve har Madam Munch sin stand...

Jeg nåede frem til disken!

Fik købt et kit til den smukke bluse.
Cashmerino 20/80% cashmere/merino.

Bodil havde selv blusen på og det reklamerede fornemt for et smukt strik!

Jeg har længe haft kig på Damejakka Elinor.

Spurgte til garnforslag og fandt frem til mere Cashmerino!

Denne gang i forholdet 80/20 i cashmere/merino
sammen med en Cashmir Lux følgetråd.

Det er jeg meget spændt på at komme til at strikke med..
Men først er der lige et par andre projekter!

Jeg var heldig at vinde på min billet!

Garn til filtede futter. 
Meget passende gevinst... mine grønne er blevet hullede!

Julerøde filtefutter😃

Der var også tid til snak og strikkehygge ved langbordet.

Indkøb blev vist frem og strikketøjet luftet...

Til sidst var lydniveauet over min lydtærskel og jeg sagde farvel og tak for godt selskab.

Siden sidste weekend har jeg været i gang med en norsk trøje med det hvide garn, jeg købte i Års.

Rygja er en klassiker.
Jeg har strikket den for mange år siden i Per Gynt og med tilsatte ærmer.
Det runde bærestykke er langt mere behageligt; man slipper for den tykke søm under armene.

Jeg viste mor mit strik...
Nu bliver den strikket efter hendes mål😄

Forleden genså jeg Kludetæppet om Strik.
Det var på TV2 Østjylland.

Tænk ... det blev optaget i januar 2014..
Tiden løber...

Men der er stadig strikkeaftener hos Huset Tind 😊

4 kommentarer:

  1. Dejlige strikke oplevelser og indkøb.
    Det er dejligt at være på egotrip, og gense "gamle" udsendelser, især når du selv var en del af udsendelsen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var rigtig godt sat op i Remisen.
      Jeg nød turen... Og gensynet med Kludetæppe. Jeg var bare deltager i aftenens undervisning hos Tind.

      Slet
  2. Ja tænk at det er så længe siden, sjovt gensyn og vi er stadig going strong........

    SvarSlet
    Svar
    1. Pudsigt lige at havne på det program. Og finde ud af, at det er mange strikkeprojekter siden 😀😀

      Slet