torsdag den 14. marts 2019

ÆÆÆÆÆVVV......

Det havde jeg ikke ventet!

Jeg har sammenlignet med Avisen hele vejen og målene har passet...

Men trøjen sidder ad H. til 😒

Uanset hvordan manden vender...!

Nu får den lov at ligge i kurven, mens jeg tænker.... og overvejer mulighederne.
Vægttabet har medført smallere skulderparti/overarme og derfor kan han ikke fylde trøjen ud 🙄

Plan B er lige nu, at sætte en wire gennem trøjen ud for ærmegabet og pille øverste del op.
Kroppen passer jo fint... og jeg er doven!
Så kan jeg strikke opad og tilpasse skulderpartiet.
Ærmerne kan derefter strikkes oppe fra og ned, så jeg er sikker på at de bliver lange nok!

Jeg strikker lige på noget andet og får distance til Eriks trøje...

Min Fredslilje er gået lidt amok i blomster...
Hele 8 blomsterstængler 😊


6 kommentarer:

  1. Øv. Men han har søreme også tabt sig meget, din stakkels Erik.
    Jeg håber du får rettet op på det ... men er det egentlig ikke meningen, at han skal tage lidt på igen, nu hvor han har fået det bedre? Så må blusen da hellere være lidt for stor i starten?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja... træls med trøjen! Men jeg tror faktisk, den bliver bedre med plan B😊
      Der røg 30kg på kort tid! Og nu holder han vægten stabil. Skulderbredden er nok ikke det første der kommer igen...

      Slet
  2. Helt ærligt, tror du at den kan reddes? Jeg synes, at det ser ud som, at udover at den er for stor er passer proportionerne ikke helt.. Hvis du vil redde, hvad reddes kan, kan du så ikke (selvfølgelig efter at have syet) klippe den op i fire stykker (for, bag og to raglanærmer) og ri det sammen, prøve og gentag til det passer og så sy.
    Mvh. og håb om at det store kedelige arb. resulterer i en brugbar sweater. Kristine

    SvarSlet
    Svar
    1. Den passer fint om livet... Op til ærmegabet. Det er skulderparti og ærmer der ikke fungerer.
      Jeg påtænker at strikke opad fra ærmegabet, for og bag for sig og tilpasse bredden til Eriks mål. Og derefter strikke ærmerne ud fra ærmegabet. Ligesom på Avisen. (Den fungerer!)
      Jeg forventer at få en god trøje ud af processen, Kristine 😊

      Slet
  3. Jeg er enig med dig ,at den er for stor over skulderpartiet,både foran og bagpå.Det er påfaldende ,at den sidder så dårligt ,da den har samme størrelse som avisen.Garnet er sikkert meget tyndere end hvad der er brugt til avisen.Strik i tyndt garn skal være mere kropsnært ellers vil det slaske, da det ikke har så stor tyngde.God ide at sætte en rundpind ind fra ærmegabet og pille det strikkede op fra starten.Du kunne eventuelt lave biser ved f.eks hver 15 rk.Det vil give en større fasthed i det strikkede og dermed tyngde.Biser passer til mønsteret som er på ærmerne.Du kan eventuelt også lave biser på ærmerne ,istedet for det planlagte mønster.Blusen vil stadig være enkel som Erik ønsker.Det er ærgerligt ,men se alligevel lidt positivt på det -halsudskæringen blev ikke som ønsket ,du har nu mulighed for at ændre den.Erik kommer til at elske den bluse, da der er lagt ekstra arbejde=kærlighed i den
    Brit

    SvarSlet
    Svar
    1. Garnet i Avisen er supersoft. Det er lidt tyndere end den nye garn.
      Jeg har overvejet at strikke strukturmønstret fra ærmet op. Og så glat på ærmet. Tror, det vil falde bedre.
      Ja, nu kan jeg strikke en dybere halsudskæring 😉
      Der bliver i hvert fald tænkt meget over designet!

      Slet