mandag den 29. april 2019

På tur med mine veninder. Dag 2.

Vadehavscentret. 
Et dejligt gensyn.

Camouflage fisk!
De har fået en ny spændende udstilling 

Man kan hente information om de mange genstandeved tryk på skærmene. 
Vi stod længe og trykkede på links og læste om livet i vadehavet, historien, stormfloder mm....


Videre til Ecco i Bredebro. 

Der er en god outlet😊 


Så gik turen til Rømø. 

Vi ville besøge Kommandørgården museum, men der var lukket. 
Så vi måtte finde et andet spisested.

Derfor blev frokosten indtaget på café Fru Dax ved Lakolk. 



Det var nu ikk' så ring' endda!

Fiskeplatte; lækkert og rigeligt.😋
Tapasbræt ditto.

Vi nød maden... kunne ikke spise op!


Efter en tur afsides med god anvisning...

var det tid for en lille osetur i de forskellige butikker i arkaden på Lakolk.

Vi kørte derefter en tur på stranden, så de andre kunne se hvad en BRED strand er!
Men som chauffør fik jeg ikke taget fotos...

Mod syd og et besøg i Rømø kirke. 



En specielt sammensat kirke med en historie fra kommandørtiden. 

Med hattekroge 🎩 og gravsten... 


Så var dagen brugt... hjem til en kop kaffe og slap af.

4 kommentarer:

  1. Ja, det er strande, der virkelig vil noget derovre på Rømø.
    Er Eccoskoene billigere i det outlet? Jeg synes nemlig ikke helt, man får valuta nok for pengene - Ecco er faldet lidt tilbage på den, mens andre er blevet rigtig gode ... bedre, faktisk, uden at være dyrere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Rømø er min barndoms sommerland. 😍
      Der er 30% rabat i outletten og ofte ekstra rabat på næste par. Det er 2.sortering, men jeg har ikke fundet fejlen på mine sko. Det er forskelligt om jeg finder nogle sko jeg vil have.. Nogle gange ingen, andre gange 2-3 par med hjem.

      Slet
  2. Den sydvestlige del af Jyllands kyststrækning er anderledes og spændende. Meget fladt i forhold til kyststrækningen her i midtvest Jylland. Har selv boet 2 år i Bramminge, hvor jeg boede sammen med 1 fra Møgeltønder, og som du ved er jeg selv opvokset i Skjern.
    Dejligt at kunne kombinere turen med skokøb.

    SvarSlet
    Svar
    1. Landskaberne i vores lille land er utroligt varierede. Det er en oplevelse at komme rundt i alle landsdele.
      Vi kan jo lige så godt kombinere ferie med praktiske indkøb 😉

      Slet