onsdag den 15. maj 2019

Fredag... Turen gik hjemad via Aalborg.

Fredag 8.5.2019

Ved  Aalborg ligger Gug og Garnudsalg!
Garnudsalg havde åbent Hus i weekenden samtidig med Saltum Uldfestival.

De startede allerede om fredagen!
Vi kom 2 minutter over 10 og der var allerede maaaange strikkedamer og nogle få mænd; de holdt sig i baggrunden!


Jeg havde en bestilling på Marine Kid Silk.
Fundet ✔

Gitte skulle have garn til nye futter; der er huller i hælene på de gamle 😕

De nye skal være blå.
Fundet ✔

Jeg skulle bare se, om der var noget spændende garn.
Fandt recycle uld ✔

Tænker, det er til en Siri cardigan eller en anden cardi på p 4-4,5.

Fik snakket med Ulla og Liselotte, der havde flyvende travlt med at ekspedere...
Munter stemning og store smil 😊😁

Vi kørte ind og parkerede i Kennedyarkaden, som vi plejer.

Vandrede op til Danmarksgade.

Der ligger Patchwork og Design.
Der er de skønneste stoffer, de er smukt sat op og man får en god vejledning.

Vi fik begge noget med i taskerne!

I snakken om Patchwork-rally i vest, kom vi ind på Patchworkoasen og at jeg så kunne kigge MBT sko ved samme lejlighed...

Jamen, der var da en MBT forhandler i Aalborg!
Lige oppe i Skipper Clements gade.

Der gik vi ind..
Jeg fik en rigtig god hjælp og købte et par lette sommersko.

Og et par tutter til mine opstopperstoretæer.
Neglene kan slide sokker i stykke på kort tid.

Da jeg beklagede mig, kom disse frem.

Den ene blev klippe til og sat på. En sjov, men ikke ubehagelig fornemmelse.
Tutten er foret med silikone, så den ikke glider af.
Eneste ulempe er, at tåen bliver lidt opløst efter en hel dag i tut og sko!



Frokosten blev indtaget hos Jensens på Nytorv.
Men nu trak skyerne sammen igen og vi gik retur til vores bil.
Lige ved siden af Kennedy arkaden ligger Aalborg Chokoladen. Der måtte vi lige kigge ind.
Gitte gav en kop varm chokolade til turen hjem og en flødebolle til kaffen hjemme...

Jeg nød min chokolade undervejs.
Kogende varm mælk og så en pind med chokolade, der smeltede i mælken... Mums!

Flødebollen klarede ikke helt transporten...
Men den smagte godt, da jeg endelig landede i min stol med tv nyhederne om valget til kaffen....

Erik blev overflyttet fra Århus til Holstebro Sgh.
Nu kunne jeg køre op og besøge ham.
Det var dejligt at se ham igen.
Erik havde været oppe og stå i en høj gangvogn og kunne støtte på benene.
Nu håber vi fremgangen fortsætter...

4 kommentarer:

  1. En vidunderlig tur hjemover. Når nu det var fredag, og åbent hus, så går turen forbi Garnudsalg/Gug. Der skal da lige lidt garn med hjem.
    Dit tips med parkerings mulighed i Kennedyarkaden vil jeg tage til mig, det ligger jo fantastisk til alt i centrum.
    Dejligt Erik nu er i Holstebro. Så er det jo muligt med et visit lige når det passer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig skulle vi da udnytte alle muligheder for kreative opfyldninger!
      Kennedyarkaden ligger jo lige for enden af Boulevarden. Der er også P-huse ved havnefronten. Men vi synes denne er mest praktisk.
      Jeg nyder at kunne besøge Erik... Og at det går fremad.
      Der skal nok laves noget om her, før han kommer hjem... Mere om det, når jeg har haft fagfolk på visit!

      Slet
  2. Det lyder hyggeligt - vores mor er en kæmpe nørklehaj, og vi er indimellem med på garncafeerne i Aalborg, der er altid skøn stemning.

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var rigtigt hyggeligt.
      Netop stemningen er noget særligt i de kreative fællesskaber. Uanset art. Hygge, erfaringsdeling, inspiration og masser af gode grin😊😊
      Og så er Aalborg jo noget særligt😉

      Slet