tirsdag den 14. maj 2019

Hirtshals i REGNVEJR!


De havde jo lovet regnvejr d. 8.5.2019..

Så vi kørte til Hirtshals, til Oceanariet; der var da tag over!
Vi fandt ud af, at Oceanariet er for mørkt til os.
Vi bliver hver især "søsyg" /utilpas af at gå rundt mellem akvarierne.

Og jeg blev især søsyg i det styrehus, hvor bølgerne gik op og nede foran vinduerne.
Underligt... Jeg ved, at jeg står inde i et hus med fast grund under fødderne... alligevel gynger min balancesans efter det visuelle indtryk!


Det er fascinerende at se klumpfiskene sejle majestætisk rundt i det store bassin.

Stort og flot er det.


Og ruden er TYK!
41 cm og sammensat af 6 lag acryl.
Man kan se nogle af linjerne i blokken.
Se den mangfoldighed af skabninger, der findes under vandet...

Jeg har ikke set de fangtråde fra muslinger før.


Vi spiste vores madpakker og kørte mod Hjørring.

Gitte havde jo været i flere strikkeforretninger... nu var det hendes tur.
Vi besøgte Postgården Patchwork; Gitte fandt bagsidestof til sit tæppe.
Her var også tid til en god snak om stof, tæpper, puttetæppeprojektet, træf, messer og andre patchworkemner.

Det er bare så dejligt at møde folk, der dele ud af deres viden.


I en skobutik i Frederikshavn var der demodag i MBT sko.
Jeg var nysgerrig efter de nye modeller. Brugte i mange år MBT sandaler på arbejdet og var glad for dem.

Jeg prøvede flere MBT sko. Fandt et par der føltes godt, men hun havde ikke min størrelse. Så vi må en tur til Skjern, hvis jeg skal gøre mere i det.


Retur til hytten og slappe af..
og snakke med Erik.
Han havde det godt. Begyndte at få styr på højre ben. Kunne flytte det.
Dejligt med så hurtig fremgang.
Erik havde nydt at få besøg af sin bror og få snakket om løst og fast og havebrug m.m.
Vi snakkede om at køre derned... men Erik syntes ikke, vi skulle køre; vi kunne jo alligevel ikke gøre noget... Vi kunne snakkes ved i Holstebro.

2 kommentarer:

  1. Dejlig måde at benytte en regnvejrsdag på.
    Dejligt Erik er i bedring. Hvor hurtigt kom han "hjem" til Holstebro?

    SvarSlet
    Svar
    1. Man skal altid have en "plan sol" og en "plan regn", når man er på tur😉
      Erik kom til Holstebro Sgh om fredagen.

      Slet