mandag den 1. juli 2019

Mere om den have...

Jeg er bare stolt af det, jeg har nået...

Nu kan jeg se kanten hele vejen rundt!

De store mængder ukrudt er blevet parkeret på en presenning omme i det der var køkkenhaven..
Den er sidste etape i denne haveomlægning.

Erik har lige en mini have med klatreplanter.

Flisepladsen bag carporten,som indtil nu blev brugt som oplagsplads for ukrudt og afklip, er nu blevet ryddet.

Det der ikke var blevet til jord er flyttet om oven i bunkerne...

Det falder godt nok sammen, efterhånden som det tørrer ud..
men det kan ikke følge med det, jeg kan lægge til...

Foran udestuen er bedet ryddet og gjort klar til at sætte to højbede til krydderurter..

Jeg skulle lige se, om der var plads inden for buen af mursten.

Erik maler pallerammerne.

Højbedene skal være tre rammer i højden.
Med fliser imellem, så Erik let kan komme til.
Det bliver godt...

Grenene bliver klippet i mindre stykker og lagt i bunden af højbedene.

Ind i mellem ... og når det er for varmt..
er der strikke og/eller is-pause.

Passende belønning!

Vi har fået nye blæsere.

Det er vi glade for!
Heldigvis har vi ikke haft de højeste temperaturer her, men der har været varmt... for varmt.
Især om natten har det være svært at sove for varme.

Sensotek. Tower fan. Købt hos Coop.
Med fjernbetjening for de dovne og 3 forskellige blæsevejr og med forskellige vindstyrker.

Jeg holder den på trin 1 ellers får jeg ny sideskilning!

Og så starter Juli som en normal dansk sommer, men blæst og byger!
Det passer mig nu egentlig udmærket....


4 kommentarer:

  1. Åh ja, gerne flere byger, tak. Det er ved at være lige lovlig tørt efterhånden.
    Hvor kan du/I bare pudse glorien - det er rigtig godt gået af jer, og det er da skønt med så tilfredsstillende resultat.
    Ukrudt har vi nok af. Vi har i løbet af juni fyldt traileren 2½ gang med det - og vi har en ret stor trailer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Noget grøderegn ville gøre godt.
      Vi nyder at kigge ud på haven😇
      Der er så grønt og frodigt overalt. Jeg tror også, der er til flere læs i min bunke. Og der kommer mere...
      Glæder mig til bedene er bedre dækket af med bunddække planter.

      Slet
  2. Så dejligt i er kommet så langt med haven. Det gør godt.
    Hvilken belønning 🍦😋

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør godt, at vi nu er så langt, at der kan plantes nyt!
      Og isen smagte godt!

      Slet