mandag den 5. august 2019

123Cardigan.. My way..

Jeg købte også mønstret til 123Cardigan, da jeg købte Striber eller ej.

Jeg strikker min i koksgrå Tvinni fra Henrichsens Uldspinderi i Skive
Jeg påtænker en ensfarvet hverdagsversion.

Selvfølgelig skulle der ske noget, hvis jeg skulle strikke en cardigan i glatstrik....

Så jeg har sat blondemønstret over 31 masker fra Happy 2016 ind midt på ryggen!

Det vil også give fleksibilitet på rygstýkket.

Det er et meget enkelt og nemt mønster.
Der sker noget på hver 4 omgang..

Lige  nok til at holde mig i gang!





Efter deling til krop og ærmer valgte jeg at strikke ærmerne først...

Jeg har strikket ned til cirka håndled og rib.
Det tager jeg til sidst.

Raglanen er fin og enkel.
Det falder godt over skuldrene på Gina.

Jeg strikker rundt og der er 7 opklipsmasker midt for.

Halsudskæringen er strikket dybere.
Der skal være plads til ribkanten.

Mønstret på ryggen er diskret i det koksgrå garn.

Gina måtte stå model, for det var umuligt at tage brugbare selfies, sådan som kanterne rullede!

Nu skal der strikkes rundt og rundt med blondestrik som underholdningen...

2 kommentarer:

  1. Jeg er - igenigen - vildt imponeret over, hvor meget du når at strikke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg strikker bare hurtigt😉
      Der er nogle perioder med mere strikketid/strikkevejr/strikkebehov 🧶

      Slet