lørdag den 3. august 2019

Striber eller ej. My size

Jeg er blevet færdig med Striber eller ej...
My size v.3.0

Synes strukturmønstret står fint og giver en passende fylde til det tynde garn. Det er fra Susie Haumanns Pullover i hæftet Knitwear.
Strikket med diverse sidespring og tilpasninger.

Ryggen er efter str. S og fronten str L med ekstra masker under armene.

Den vejer 220g.

Strikket på p 3,5 i Tvinni, købt på Henrichsens Uldspinderi i Skive.

Efter vask er den blevet behageligt blød... stadig et uldgarn, men den er lun og meget let og luftig.
Fin under en jakke

Jeg strikkede halsudskæringen dybere .
Nu sidder den behageligt.

Før ribben i halsen strikkede jeg en omgang vrang og en omgang ret.

Jeg synes, det giver en fin markering.

Jeg lagde trøjen ud på gulvet med alle markeringerne i.

Optælling og notater til andre trøjer...





Er i fuld gang med at strikke 123Cardigan i koksgrå Tvinni.
Når jeg nu var i gang med det garn... Og kunne finde rundt i notaterne!!

4 kommentarer:

  1. Fin lille detalje med halsribben!
    Det er godt nok en pæn størrelsesforskel på ryg og forstykke - så storbarmet ser du da ikke ud til at være :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg kan godt lide den lille vrang rille i kanten.
      Der er ca 11 cm forskel på fordelingen for og bag af de 103cm omkreds! Det er en udfordring at få det til at sidde pænt.. Hvis jeg bare går efter omkredsen bliver trøjen alt for stor op over skuldrene...Så jeg eksperimenterer lidt med mine Tvinni garner. Næste forsøg er den cardigan.

      Slet
  2. Flot trøje. Du er fantastisk til at lave om på en opskrift så den passer perfekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak😀 Jeg synes, det er en spændende udfordring at få det bedste ud af projektet.. Også selvom det medfører flere forsøg!

      Slet