fredag den 30. august 2019

Dag 5. Patchworktræf i Roskilde og hjem...

24.08.2019

Bilen blev læsset.
Vi kørte om og sagde farvel og tak for denne gang.
Roste pladsen og værterne.

Jeg håber, vi kommer igen!





Mens jeg fik en sidste kop kaffe til at styrke mig på, kørte Gitte os til Roskilde Hallerne.
Vi ankom tidligt og fandt en P-plads ovre i skyggen.

Det gik nemt at komme ind.
Vi plejer at stå i kø... ovre i Jylland.


Der var ikke så mange stande, men der var dejligt med plads omkring dem... først på formiddagen..

Startede i Hal B...
Videre til Hal C...
Mobilen snurrede: "Hvor er du???"
Det var Helle.
Vi havde aftalt at mødes...

Det var så hyggeligt at følges rundt, nyde udstillingerne og ose på standene...
og købe lidt ind.. 😇

Jeg nød gensynet med Linea Hassing Nielsens smukke tæpper.





Jeg beundrer hendes arbejde.
Det er så sirligt og omhyggeligt.











Det var en udstilling med hendes værker, der fik mig igang med patchwork for maaaange år siden.

De japansk inspirerede små quilt var så fine..

Portrætkunst på en ny måde..

Jeg har altså en svaghed for stjerner..
Og blå farver...

3 i 1
3 størrelser tæpper af samme udskæring
Stop stofspild!

Hvide tæpper har sin egen elegance

Selvom jeg bedst kan lide dem med farvespil, synes jeg, at disse  også er flotte.



Gitte sendte en sms; hun gik ud og ventede, da hendes dankort begyndte at jamre.

Ved frokosttid var der kommet folk til!
Efter en hyggesnak over bordet, sagde vi farvel og tak for godt selskab.

Gik over til bilen. Nu var vi glade for at vi kunne parkere i skyggen!

Vi spiste vores madpakker og kørte mod vest.

Det var dejligt vejr at køre i.
Vi/jeg nød landskaberne, der gled forbi...
Store skyer af støv viste, hvor landmændene havde travlt med at høste.

Grønt lys ved Storebælt.

Broen er også en oplevelse.


Så er det dejligt med en privatchauffør.


Ved Ejby var der sket et uheld i østgående retning.

Der var kø op ad Lillebæltsbroen...


Og ned ad Lillebæltsbroen...


Faktisk var der kø/langsom kørsel helt ud til Taulov.
Vi kunne se, hvordan de lå i kø for at flette nord og syd mod Odense.
Holddaop...
Vi var lettede over, at vi ikke holdt i det kaos.
Vi kunne køre glat igennem og hjem.

Det var vel nok en dejlig ferie 😍


5 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig ferie I har haft, med mange gode indtryk. Det er så hyggeligt at følge jer, rart at se, at mor og datter nyder hinandens selskab.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi nyder at være på tur sammen. Næsten samme interesser og gode til at vælge det bedste ud.
      Der var en skøn ferie. Dejlig Campinghytte på en helt speciel plads. Og skønne oplevelser til at fylde sindet.

      Slet
  2. Det er SKØNT at have privatchauffør - sådan en har jeg også ;-)
    Købte du noget i Roskilde? Eller gjorde Gitte? Det er jo mest hende, der er til pw.
    Herlig blå himmel hele vejen hjem, ser det ud til.
    Der var da ellers god plads på det træf - det er ikke som når man er til håndarbejdsmesse i Middelfart!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder, at Gitte kører. Så får jeg tid til at fotografere!
      Jeg købte lidt.. Se det 4. billede.
      Der var overraskende god plads det meste af formiddagen.. Man står åbenbart ikke så tidligt op på de kanter! Middelfart, Kreative dage /Fredericia, Kreativ messe/Års.. Der er kø fra de åbner!
      Vi var så heldige med vejret. Det føltes, som en rigtig sommerferie🌞

      Slet
    2. Har fået foto af Gittes indkøb og tilføjet... Hun fik vist med til næste projekt + lidt til!

      Slet