fredag den 27. september 2019

Biblioteker er andet end bøger...

I går aftes var jeg til foredrag om tøj!

Garderobeskolen

Laura Lava fortalte engageret og inspirerende om tøj...
Om  at flytte fokus fra forbrug til brug!
Hvor meget tøj har du egentlig, som du elsker at bruge og hvor meget hænger/ligger bare fordi... jeg skal lige tabe mig eller jeg skal købe noget der passer til eller...
Bæredygtighed er også at bruge det, man har!

Hvordan bruger du dit tøj?
God forslag og fif til at skabe stil. Til at fremhæve det, du kan lide ved din figur...
For vi kender jo nok alle de øjeblikke ved spejlet, hvor man helst lukker øjnene...
Få er spejl til fuld figur så du kan se dig selv som en helhed... og ikke kun dobbelthagen.. dellen... maven..
Et godt råd!

I pausen var der kaffe mm.

Og livlig snak blandt folk,
både i salen og ude på gangen..

Jeg tror, vi var 40-50 damer i alle aldre. .. efter hårfarverne at dømme 😉

Vi kunne skrive os på til at få de mange slides tilsendt; for vi kunne jo ikke huske alle de guldkorn vi fik serveret!

Efter pausen kom Laura ind på moden.
Den skifter jo ikke hvert år eller flere gange om året, selvom der kommer nye kollektioner i en lind strøm.

De store skift sker med 4-8 års mellemrum.
Så færre indkøb holder en smal garderobe opdateret og frisk.

Hun viste, hvordan man kan sammensætte beklædningsdelene, så det skaber helt forskellige signaler.. for tøjet er jo også signaler til omverdenen og noget vi bliver målt på uanset om vi vil eller ej..

Der var meget at tænke over bagefter...
Læs mere på hendes hjemmeside, på Tirsdagsklummen.

Aftenen sluttede med en udfordring.. find 18 forskellig dele (2 bukser, 2 nederdele, 2 bluser osv.) i skabet og prøv at se hvor langt du kan komme med det...
Prøv det på , tag selfies og lav dit eget tøj-bibliotek.

Jeg skal ind og kigge i klædeskabet...
Der er (for) mange jeans i blå grå og sort og ditto langærmede t-shirts...
Og strikketrøjer!
Jeg skal være mere modig i mine farvevalg. sætte lidt kontrast til basisbeklædningen...

Vi har et flot og spændende bibliotek...

Der er mange gode tiltag på programmet hen over vinteren...





6 kommentarer:

  1. Det lyder spændende, det kunne jeg godt have tænkt mig at høre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var interessant og satte tankerne i gang.

      Slet
  2. Det er altid dejligt at lære nyt - det lyder som et virkelig interessant foredrag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det udvider horisonten! Et inspirerende foredrag.

      Slet
  3. Det er så sandt det hun har bragt frem. Det pudsige er jeg ved det godt, både at gemme noget, da der lige var 3 kg mindre på sidebenene. Jeg har heldigvis spejl i fuld profil.
    Ja, vort bibliotek har et fantastisk program, her i denne sæson.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var tankevækkende. Hvad har man egentlig i skabe og skuffer...? Jeg har flyttet rundt og sendt noget til genbrug. Det gav plads og bedre overblik!
      Vi har et godt bibliotek 😊

      Slet