søndag den 8. september 2019

Hverdage og weekend

Sådan en uge får hurtigt ben at gå på...
Mandag morgen kom VVS og ordnede et rør i krybekælderen.
Det sprang i torsdag.. lige før vi skulle på tur!
Vi blev ringet op af Vestforsyning: Alarm på jeres system. Noget lækker med 20 L i timen  😱Heldigvis kom en "akut-VVS" og lukkede hullet.
Vi havde ikke opdaget det selv... vi kunne ikke høre at det løb!

Jeg nyder vores høstanemoner. De står flot i år.

Tirsdag skulle Erik bringes og hentes; til behandling.

Jeg fik handlet, mens han var på sygehuset.

Købte tre flotte krydderurter.
De skulle så sættes i haven, da Erik var hjemme igen.
De to laurbær blev også sat ud i haven... de har stået i spande siden...

Højbedene er en succes. Nemme at arbejde ved og radiserne gror, som betalt for det!

Onsdag var Erik til behandling 2.

Om eftermiddagen mødtes jeg med netværksgruppen
Jeg var i gang med oprydning i skabene og havde helt glemt det møde.. heldigvis ringede de; er der noget galt? Nej... Jeg kommer NU!
Dejlige timer i godt selskab, hvor verden lige bliver sat på plads.

Jeg strikke p.t. på er bluse/trøje til mor af det grønne Tvinni, vi købte hos Isager i Tversted, da vi var på tur.

Jeg har strikket en snoning af to masker i raglansømmen... bare for at få lidt spræl!

Synes, det er en pæn detalje...

Torsdag morgen stod vi tidligt op..
Havde en aftale med havefolk om at få klippet hæk og ryddet under hækken.

Nu er der en pæn hæk hele vejen rundt om matriklen 😍

De nåede det lige inden regnen satte ind.. igen.

Det har regnet... Med korte intervaller det meste af ugen!

Ikke noget jeg har haft lyst at gå tur i.

Der er faldet ca 20mm om dagen og Storåen er nået op over kanten til stien foran Musikteatret.

I sidste uge var det bare solskin og VARMT!
Noget af et brat skifte...

Fredag måtte jeg til mekaniker med bilen.
En varm bremseskive skal man ikke ignorere!

Så kan man sidde der og drømme om ny bil, mens man venter!

Nå, den blev skilt ad og smurt og puslet om.
Nu kan jeg køre igen..

Lørdag aften var jeg i Musikteatret sammen med min veninde.

Til Syng Norden sammen.

Vi startede med Teater Tapas.

Smukt dækket op med fristelser.

Jeg prøvede at vælge sundt!

Laks i båd, æg opg rejer, kyllingespyd, spinatflan og salat.
Der skulle jo være "råd til" dessert!

Chokolade mini, rabarberkage, Tiramisu og en macaron.

Så var der heller ikke plads til mere.

Vi fik en god plads i salen med frit udsyn til storskærmen på scenen.

I starten var der stadig dæmpet lys i salen.
Det slørede billedet på skærmen.
Det hjalp at de slukkede lyset.
Men det var stadig ikke optimalt.

Det var min oplevelse, at lyssætningen i Århus gjorde billedkvaliteten ringere end påtænkt.
Korene havde lys ind fra siden og bag fra.

Det er en speciel oplevelse med koncert streamet til storskærm.
Er man i biograf eller koncertsal...?
Skal man klappe?




Der var tre fællessange.
Kringsatt av fiender, Vem kan segla förütan vind og I skovens dybe stille ro.


Publikum rejste sig og sang med.

Det var en hyggelig aften.



4 kommentarer:

  1. Jeg synes alle andre end mig har høstanemoner nu - mine har været færdige i næsten en måned! Gad vide hvorfor?
    Hvor er det godt, at de kan aflæse ens måler direkte - sæt nu, I var taget afsted og intet havde opdaget i flere døgn. Det kan godt gå hen og blive noget rigtigt møg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine høstanemoner har blomstret længe og har stadig smukke blomster...
      I har jo varmere vejr der ovre.. Måske derfor?
      Ja, vi er svært taknemlige for, at de holder øje og reagerer! Det havde været grimt med en vandskade i kælderen i et hus af spånplader indvendigt😱😱😱

      Slet
  2. På trods af sygdom og andre genvordigheder formår I at få noget ud af hverdag og weekend 😊
    Mine høstanemoner står også strunklende flotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi gør vores bedste for at få gode oplevelser lagt ind i mellem de faste aftaler, der skal passes.
      Der er så frodigt i haven og naturen. Jeg nyder det. Selvom ukrudtet overhaler mig indenom...

      Slet