tirsdag den 3. december 2019

3. december blev grå og våd.

Vores morgenritual 😀

Idag havde kalendernissen lagt eiskonfekt og mirakelsvampe (altså svampe til rengøring!) til os.

Tekalenderen

Det er en kraftig te. Jeg måtte have mælk i og alligevel er den for intens til min smag.

Nu er jeg spændt på de 5 forskellige teer Gitte og jeg har bestilt hos Tante T.

De bliver delt næste gang hun kommer hjem.

Genspejlinger i den våde gågade...


Det gamle Rådhus med julepynt..
Maren o æ woun ser lidt ensom ud!

Ved grædemuren står de smukke istapper... hedder det nu stalaktitter eller stalagmitter?

Det er også stemning over regnvåde gader....

6 kommentarer:

  1. Det er faktisk flot når julelysene speiler seg i regnet. Den tekalender er ret lækker. Og du får jo smagt meget forskællig te. Godt I nyder det hele❣️🕯

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, genskin i gaden har sin egen magi🤩
      Det er rigtigt spændende med de teer. Jeg er ikke inkarneret te drikker, men nysgerrig efter at prøve de forskellige
      Tak, Lone💞 Vi er gode til at nyde øjeblikket🕯️

      Slet
  2. Herlige stemning... lys og glitter... forjulstid er så veldig vakker.
    Takk for fine bilder. Glede å se. Jeg var til julemarkeder til Leipzig og Dresden...
    Kos deg... tee er veldig fin.
    God advent. Viola

    SvarSlet
  3. ... te er veldig hyggelig :-)))

    SvarSlet
  4. De hedder stalaGmitter. G for Gulv, altså at de rager op fra gulvet. Min hjemmelavede huskeregel, men den virker :-)
    Det er da ret fedt at få prøvet så mange forskellige slags te; det har man ellers ikke mulighed for uden at skulle købe større mængder af dem hver for sig. God ide.

    SvarSlet
    Svar
    1. God huskeregel!
      Det er sjovt at teste teer.. Jeg får udvidet/udviklet mine smagsløg.. Der er noget te, der skal prøves flere gange, for at vurdere, om det er go og no go.

      Slet