søndag den 19. januar 2020

En ny tid

Der er så mange formalia og gøremål...
Det er nu godt nok.
Jeg har det bedre med at foretage mig noget.
Så kan jeg tage mine tudeture ind i mellem de praktiske opgaver med at rydde op i skabe og skuffer.

Jeg er omgivet af blomster og omsorg.
Det varmer i en trist januar.


Jeg dækker op og sætter mig ved bordet.

Maden skal nydes og ikke bare hældes ind!

Jeg har tabt mig, selvom jeg spiser almindeligt...
Jeg må ud og købe nye bukser!
I går var jeg i musikteatret til Nytårskoncert sammen med mine veninder.

En dejlig oplevelse med god klassisk musik og kendte numre.

Mathias Hammer var konferencier

Og han spillede med i Typewriter!

Susanne Elmark kunne synge hele salen op.
Både i rollen som sød uskyld og

udfordrende femme fatale.

Hvor både publikum og dirigent blev udfordret...

Forleden fik jeg besøg af vores ældste søn.
Han havde en pakke med fra Japan.
Et brev med den sødeste hilsen med kondolence i forbindelse med Eriks død.
Det blev jeg meget berørt af og rørt over.

Gaver i form af tre forskellige småkager og en pakke med dumplings.

Så vi spiste japansk aftensmad.

Der skulle have været en råkost, men jeg havde ikke fået købt ind.
De små dumplings med let krydret svinekød blev dyppet i dressingen og spist som en mundfuld, dertil risene. Lækkert og let.
Ris uden masser af sovs (på dansk maner) mætter utroligt godt.
Den måde at spise ris på vil jeg udforske lidt mere...


Til aftenteen fik jeg den ene slags småkage.

En fin, sød godbid.

I kaffepausen i dag smagte jeg på den anden småkage og sendte en varm tanke til Japan.

Små, fint indpakkede kager.

Lige til den søde tand!

7 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt med betænksomme gaver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den fine tanke bag varmer så meget❤️

      Slet
  2. Det må altså være vanskeligt at vænne sig til en helt ny hverdag - det kommer nok i små bidder, men tab dig nu ikke for meget af den grund!
    Det må også være dejligt at modtage betænksomme hilsner fra en helt uventet side :-)
    Og endelig nogle gode veninder, som kan få dig til at abstrahere lidt fra din nye hverdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så underligt... Det rammer i små øjeblikke hvor "plejer" banker på.
      Der var lidt at tære på, men jeg prøver at få spist normalt, så vægten stabiliserer sig vel snart.
      Betænksomme hilsner fra kærlige mennesker er en STOR støtte.
      Lige som mine veninder, der lytter til mig. Og vi kan nyde at gå i teatret sammen. Det gør godt.

      Slet
  3. Ikke så mærkeligt at vægten går ned. Godt du kan spise i denne tid. Glad for at du får god omsorg og at du tar tid til at sørge på din måde❣️🙏

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lone ❤️ Det er vel naturligt at vægten svinger lige nu. Jeg tænker den finder et niveau efterhånden som tiden går.
      Jeg er taknemmelig for familien, gode venner og deres omsorg.

      Slet