mandag den 13. januar 2020

Kærligt farvel


Det blev en god dag....

Det betyder meget at få en smuk mindehøjtidelighed.
Der var så smukt i kapellet. 

De mange buketter op ad gangen og rundt om kisten fulgte Erik på vej. 

Han elskede blomster og naturens gaver. 

Vi havde ønsket blomster til kisten med stemning af en sommerbuket, som Erik kunne have plukket til mig. 
Og det blev så fint. 

Præsten, Martin Boje Christensen, holdt en personlig og varm tale, som vi havde ønsket det. 
Han havde så fint fanget alle nøgleordene i vores lange snak ved spisebordet her hjemme.
Det blev en hyldest til mennesket Erik og det liv, han har levet sammen med os.
Valget af dagens tekst, var godt. Der var lys og løfter i. 
Sindsro-bønnen passede lige ind i hjertet hos os alle.


Også hjemme er der blomster til trøst....

Jeg er glad for mindesammenkomsten. 


Der var en fin stemning og snakken flød i hele lokalet. 
Der var de små snakke rundt ved bordene, minder og anekdoter, der alle tegner billedet af den Erik, vi kendte.




Peter og jeg var henne ved ceremoni pladsen og se alle blomsterbuketterne lagt smukt op.

Det blev et farvel i Eriks ånd og som vi ønskede os det.



RIP Erik 💕

8 kommentarer:

  1. Det lyder som en smuk dag med tid til minder, snak og gode ord.Varme tanker til dig, Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en god beskrivelse af dagen, Lene.
      Tak💞

      Slet
  2. En god afslutning på en nok trist sidste tid. Jeg glæder mig på dine vegne over, at I havde en god dag og at I følte I fik sagt farvel på den bedste måde til Erik.
    Jeg sender dig varme tanker, Anne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en mindeværdig dag, Ellen. Den hjælper os godt på vej videre i livet.
      Tak, Ellen 💞

      Slet
  3. Kære Anne
    kondolere med dit tab af Erik. Jeg kender dig jo "kun" herfra, men man føler med dig alligevel.
    Godt du fik afslutningen som du ønskede, det betyder så meget i tiden der følger, at man føler alt blev gjort på den rigtige måde.
    Varme tanker til dig herfra - Hanne

    SvarSlet
  4. Tak, Hanne 💞
    Afskeden betyder så meget. Nu har vi en smuk dag at tænke tilbage på.

    SvarSlet