torsdag den 30. juli 2020

Termokrus .. Test og valg.

På Instagram/Facebook efterspurgte jeg andres erfaringer med termokrus, da jeg ønskede mig nyt til at tage med på ture.
Havde to Eva Solo med silikonerem.

Forelskede mig hovedkuls i den flotte blå Stelton, men...

1. Stelton, 2. Rosendahl, 3. Eva...
1. Vidunderligt blå, men bliver varm udvendig, kan ikke holde kaffen varm ret længe og kliklåget er besværligt!

Købte så en Rosendahl...
2. God til at holde kaffen varm, kliklåg ok.. Men svær at drikke af, løber bredt ud og forbi munden!

3. Min Eva Solo. Varm kaffe i lang tid! Vippelåget nemt og god at drikke af. Vælter i kopholderen.

Mange gode forslag tikkede ind.
Surf på nettet...
Kigge både design og angivet tid for at holde indholdet hhv varmt/koldt.

Købte til sidst en Eva Solo Nordic Kitchen termokrus med indbygget tesi.

Ydersiden er pulverlakeret. Smuk overflade. Behagelig at røre ved.

Indvendig rustfri stål, let at rengøre.

En meget fin sigte.

Smukt design.


Kruset er behageligt at røre ved/holde om.
Bliver ikke varm udvendig.

Kliklåget fungerer fint, lige som det på de gamle Eva Solo.

Den er lidt bredere i nederste del end de gamle Eva Solo og står bedre.

Nu skulle det skulle afprøves...
Tesien blev testet.

Kruset er virkelig god til at holde indholdet varmt.
Godt varmt i 8 timer og derudover stadig varmt/lunt i et par timer .
Det rummer 35 cl; det samme som kan være i mit Mega Mussel krus.

Kliklåget lukker tæt, ingen spild.
Nemt at drikke af, løber ikke ud i siderne som på Rosendahl låget.

Jeg tror, jeg vil have et krus mere...!



2 kommentarer:

  1. Eva Solo lyder som om hun er okay. Vi er meget glade for vores Bodumkrus, men de holder jo ikke evigt, så måske er det Eva, vi skal gå over til næste gang vi skal have nye.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi havde også Bodum en gang.. Så fik vi Eva Solo.. Og nu har jeg valgt Eva igen.
      Den nye version kan anbefales. Ingen varme steder ved skruegange. Rar at drikke af/behagelig mod læberne. Tæt; måske en dråbe i bunden af åbningen, men et vip ned i en serviet og så er det ingen spild.

      Slet