mandag den 31. august 2020

En uges ferie i Ribe... 1

Årets ferie med Gitte blev en uge på Ribe Byferie Resort.

Et ophold, som blev udskudt et par gange. Først skulle det have været en weekend i december 2019, men blev udskudt, da Erik fik det dårligere. 
I marts måned måtte vi udskyde turen igen...Corona restriktionerne kom ind og blandede sig i vores planer.

Så nu nød vi at kunne køre på ferie.
Og med Gitte som chauffør kunne jeg nyde udsigten og tage billeder.

På vejen mod Ribe tog vi ikke den lige rute...
Vi kørte omkring garn/farve gården G-uld, hvor jeg købte garn til en cardigan. 
Strikkepindene blev fundet frem om aftenen!

Vi var også inde og se Egtvedpigens Grav. 

Fin lille hytte med info. 

En kopi af hende fine dragt.

Og plancher med infomationer.

Ad en sti bag hytten kommer man om til gravhøjen.

Der er en smuk udsigt fra toppen af højen..

Vi havde booket en ferielejlighed A2.
Den ligger på 1. sal og har yderligere en sovesal på 1.sal i lejligheden.

Dejlig, funktionel bolig.
Hyggelig dagligstue/køkken/spiseområde.

Altan med møbler. 

Rummeligt soveværelse med dobbeltseng

Badeværelse med brus.. og masser af plads til toiletgrej.

Sovesal med 3 senge på 1.sal.

Det værste er den stejle trappe (hønsestige!)

Meget betegnende for vores uge bød dagen på både sol og regn... og regnbue.

Vi fik os installeret.
Fik aftensmad og så var det tid at hygge og slappe af med TV og håndarbejde.

Jeg fandt mit indkøb frem.

Garnet ligger i fed, så jeg skulle jo vikle nøgler op..

Det var sådan man gjorde i gamle dage før hjælpende ægtefælle eller garnvinde og krydsnøgleapparat!

Jeg nåede også en strikkeprøve..
Den blev vasket og lagt til tørre til næste dag..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar