onsdag den 30. september 2020

Fana og excel.. Og venindevisit med turplanlægning


Jeg har gang i for meget lige nu.
Ideer og onlinekurser står i kø!

Fana ideerne blev plottet ind i excel.
Når man har masketal og mønsterelementer er det copy-paste arbejde.


Men det kan også gribe om sig efterhånden som idéerne bliver "synlige".

Placering af mønster er både en smags sag og et spørgsmål om proportioner/effekt.


Man kunne også sætte det sådan............!


Og skal mønstret vende samme vej som borten på ærmerne?

Effektfarver og flere overvejelser...

Markering af mulige broderier er lagt på med farver..


Ærmerne er færdige...

Og nye overvejelser...

For den bort på bolen er bredere end ærmets...
Hvor mange striber er der så plads til???


Redefinering af mønsteret!


Når der lægges tern på, kan man markere strikkefastheden; her 25m/30p med de gule linjer på forstykket.

Så kan man jo se, hvor store ens planer er!😉


Klar til at strikke bolen.

Belægningen er den kedelige del!


I går havde jeg veninderne til frokost.

Og nye planer blev lagt.
En tur til Kolding og besøge Koldinghus og Trapholt er nu lagt ind i kalenderen.


I dag kunne jeg hente pakke nr 2 fra Tille's.

Online undervisning i morgen eftermiddag i Gobelinsyning/Bargello!

Jeg skal være med, selv om jeg ikke får syet lige nu...
For der ligger også en opgave fra Ønskefeen, som jeg ikke er begyndt på...........😟

Det er det gode ved online-kurser.
Man går i gang når man har tid og lyst😊


4 kommentarer:

  1. Det er ren latin for mig, og så dog ikke, for lidt latin forstår jeg bare ikke strikkediagrammer :-)
    Hvor er du dog flittig og dygtig, jeg er fuld af beundring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene 😊
      Jeg kan finde ud af Excel til diagrammer, men ikke til regneark!
      Det har været mit arbejdsredskab til sjalerne. Og nu til Fana..

      Slet
  2. Du godeste! Jeg bliver imponeret hver gang over hvordan du får udnyttet Excels muligheder for at ændre og designe strik.
    God tur til Kolding :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen. Vi glæder os til turen.
      Som jeg skrev til Lene, kan jeg ikke bruge regneark, men det er genialt til farveleg og copy-paste!

      Slet