mandag den 28. september 2020

Kreativ weekend


Gitte kom hjem på weekend.
Tiden skulle udnyttes og det blev den!

Der blev lavet mad til måltider og fryser (læs: Gitte var i køkkenet!)

Og vi tegnede (læs: jeg tegnede og inspirerede!)

og vi fik nye sy-ideer... 


Der blev syet prøveklude... i 1. gear... det er ultralangsomt!

Et par gåture blev det også til, når hjernen trængte til ilt😉

Det var super hyggeligt.


Jeg hentede min pakke fra Ønskefeen.

Det er da bare skønt med sådan en hilsen!

Som anført i tidligere blogindlæg, fik jeg læderet min finger af den spidse broderinål.
Bestilte derfor finderdutter...


Dutten blev straks afprøvet... fungerer også fint til patchwork!


Mere koftestrik..
Ego strik!

Var i Skive i Torsdags for at købe garn😇😇
Uld, 450m/100g.

Jeg kan godt lide facon/design på Åsemors kofte og Roser i Setesdal.




Lånte Høiviks bøger på biblioteket og blev inspireret af Fana koften.

Jeg vil bruger mønstret, men strikke min version som de andre kofter.


Jeg strikker ærmerne først.
De fungerer som strikkeprøve..
Og til at måle efter, når jeg skal strikke bolen/kroppen.

Meget akavet ærmeselfie!


Jeg leger med tanken om lidt broderi i kontrast farver.
Ikke så markant som Høiviks Fana modeller...

Men lige til at spice de grå farver op..

Men først strikkes ærme 2...
Og der tænkes/konstrueres/indsættes mønster på bolen...

Måske tern-stjerne-tern-striber... 🤔

(de kvikke vil opdage, at der er 8 rækker tern her... måtte pille op, da der kun skulle være 6 rækker
Læs mønstret🙄!!!)

4 kommentarer:

  1. Hold da op hvor strikker du hurtigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja... Det er der da nogen, der siger... Jeg synes bare, jeg sidder og hygger mig og lader hænderne arbejde.. 😀

      Slet
  2. Jeg er lige en anelse misundelig - tænk at kunne have sådan en mor-datter-weekend en gang imellem. Ih, hvor har I hygget :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sendte også en tanke til dig og jeres langdistanceudfordringer!
      Vi råhyggede. Det har så skønt med den ping ping ide udveksling: Hvis nu.. kunne vi så.. og måske kunne vi også...
      Jeg glæder mig til næste runde😉

      Slet