tirsdag den 22. september 2020

Rimfrost cardigan special edition Annes Indfald.. montering!

Halskanten blev lukket af..


Symaskinen fundet frem og forkanten zig zagget.

Dyb indånding og klip!

Jeg vil havde samme type knapstolper som på Åsemors kofte og Roser i Setesdal.
Jeg synes, den skjuler klippekanten elegant, Der er hold i den. 
Og den hæklede kant med knaphullerne er dejligt fast i brug. Der er ikke noget der flaner.


Der blev samlet op med overspring for hver 4 maske for at holde kanten til.
Første pind på vr siden strikkes ret, det giver en pæn linje. 5 p glat, 1 p ret fra vrangen og 5 p glat og luk af.

Ombukket blev syet til.


I bagerste lænke hæklede jeg fast masker .
3 rækker fastmasker og 1 med krebsemasker.

På knaphulsstolpen blev der målet ud og på 1. række fastmasker hæklede jeg 3 faste luftmasker og sprang over 2 fastmasker som knaphul.
Alle ender hæftes.
Trøjen prøves!

Selfies (inkl et tilfældigt skud!)


Jeg er rigtig godt tilfreds med den tilpassede halskant!


Knaplageret kigget efter, men de passede ikke i farver, materiale eller antal!


Jeg fik god hjælp inde hos Butik Ret og Vrang i gågaden.


Lige den rette farve og størrelse.


Og trøjen er taget i brug.

Perfekt til køreture og hygge aftener.

(selfies før knapperne blev syet i!)



4 kommentarer:

  1. Hold da op Anne hvor er den blevet flot. Det er bare så perfekt alt hvad du laver. Den bliver du glad for

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Annelise 😀 Jeg er allerede glad for den trøje... Kunne bruge en mere.. 😉

      Slet
  2. Tak for en udførlig beskrivelse af hele processen. Den giver inspiration til at prøve selv

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Anette. Jeg har lært så meget af at læse hos andre i blogland. 😀

      Slet