mandag den 21. september 2020

Rimfrost Cardigan special edition Annes indfald...


Eller kald det en stor strikkeprøve.
Jeg købte garn og mønster hos G(uld), da vi var på ferie.
Jeg prøvede originalen dernede. Men ønskede ikke den version.

Jeg vil have knapstolpe og dybere halsudskæring.
Der blev regnet og beregnet.
Jeg gik i gang med venderækker til skulder/bærestykke med dyb halsudskæring.
Jeg fravælger den pæne fordeling af mønsterbort og ensfarvet for at for en for mig mere behagelig halskant.


Jeg havde regnet mig frem til venderækker med 5 m i mellem og med 3 masker i mellem.

Hyggeligt feriearbejde...

Til sidst kunne jeg samle trøjen med klippemaskerne.
Og så gik det bare rundt og rundt!

Jeg var så spændt på at komme hjem og sætte arbejdet op på Gina.


Så jeg kunne få et indtryk af hvordan projektet så ud!


Kanten i det glatstrikkede rullede helt vildt... så der skulle nogle nåle i for at holde halskanten til..


Måske den bliver lidt for høj i nakken...??

Det tager jeg stilling til, når hele trøjen er strikket og det hele falder på plads.


Ved deling til ærmer/krop slog jeg op til XL, men det blev for voldsomt og jeg tog en tur med baglænsbussen.


Jeg får da øvelse i strikke selfies!

En nødvendighed for at kunne se trøjen på og i en større helhed...

Om igen... 
Og nu passer det i størrelsen...


Jeg valgte at strikken med let taljering.

Hvor lang skulle den så være... 


Der blev prøvet foran spejlet flere gange.

Nu er den der vist.
5 cm rib og luk af med elastisk aflukning.


Ærme 1 blev strikket og længden testet.

Det er ikk' så ring' endda!

Lige et par cm mere...
Rib og elastisk aflukning.

Videre til Ærme 2..
Det er med at få de ærmer overstået...


Der blev samlet op i halskanten ..


Hvor bred skal kanten så være...?


Og den sidder da fint til i nakken...

Der blev strikket ca 6 cm rib før aflukning.
Halskanten blev syet løst/elastisk til.

Monteringen venter....


2 kommentarer:

  1. Nyyydelig trøje :-)
    Du strikker stadig på akkord, kan jeg se :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaaak😊
      Det går jo hurtigt, når jeg en monogram.. Nu Setesdal trøjerne er ude af huset, er der plads til mine projekter!

      Slet