fredag den 26. februar 2021

En uge i Februar...


En uge med blandet indhold...

Mellem arvegods og bageprojekter.
Gåture og broderi.


Jeg fik bagt boller og krydderkage i bradepande.. med større held end første køkkeneksperiment.
Ungerne kom hjem til kaffe og vi fik kigget på de ting, der lå efter mor.
Hver tog det, der betød mest for dem.

Det er en velsignelse, at vi er så forskellige; der er noget til alle uden diskussioner eller "plat eller krone".


Jeg har kigget på klokkestrengen. 

En tung sag med gedigne beslag.
Den passer ikke ind i mit hjem. 


Men broderiet må kunne genanvendes på en projekttaske e.l.
Den og de kniplede mellemlægsservietter skal en tur til renseriet...


Jeg går små ture.
Der er jo naturområder lige for enden af parkeringspladsen her neden for!

Jeg har et knæ, der driller. Det startede i august! Men der har ikke været tid/overskud til at gøre noget ved det før nu.
Henvisning til fys.. Til undersøgelse/plan i næste uge. 
Håber nogle øvelser kan stabilisere, så jeg kan gå længere ture igen.


Holstebro har et fantastisk sti net. 

Så der er virkelig muligheder for skønne traveture.


Det pibler op med grønt ..
Et tæppe af vintergækker og erantis..


Skønt med farver mellem alle de gråbrune blade!


Jeg er uvenner med mine strikkeprojekter p.t.
De er lagt til side...

Og jeg har fundet et broderiprojekt frem.

Købt på refugiet i februar 2017!!
Sykit til en mobilpose..


Men i mellemtiden er mobilen vokset!
Så jeg fandt noget ukurrent hørlærred i rodekassen og valgte farver..

Der skulle luplampe og dyb koncentration til mørkt og tætvævet lærred😵


Jeg har alligevel hygget mig..
Og moret mig..

De sønderjyske udtryk minder om min barndom i Tønder.
Jeg har aldrig lært bredt sønderjysk. 
Der var bysønderjysk, så jeg måtte lige slå et par ord op.


Nu skal jeg have fat i foerstof og en lynlås...
For jeg har besluttet at vende broderiet på den brede led.

Synes, det er mere anvendeligt med en lynlåspung.

4 kommentarer:

  1. Det er da irriterende, når strikketøjet driller. Det håber jeg ikke, det begynder på hos mig, for jeg vil helst ikke i gang med at brodere! Jeg kan dog altid gå over til at sy et eller andet ...
    Jeg håber de finder en løsning på dit dårlige knæ. Det er desværre nok en aldersting - jeg er også begyndt at have ondt, når jeg fx skal ned ad en trappe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja.. Det irriterer mig og generer min strikkeselvfølelse, når strikkeprojektet ikke går efter planen 😡
      Men jeg holder også af at brodere.. Så det er en god afveksling!
      Når der en gang er ryddet op i krearummet, når jeg vel ind til symaskinen og kan opbygge kreativitet på den... 🤞
      Håber jeg får styrket knæet. Jeg vil så gerne gå rundt i byen.. Tænk hvis jeg ikke kan gå ret langt.. Så er det ikke sjovt at være turist længere!

      Slet
  2. Broderiet er fantastisk, det vil være et flott telefonkoffert. Jeg ville også valgt en liten glidelås.
    Dine bakevarer er veldig gode - jeg har et fullkorns rugbrød i ovn ;-)
    Hilsen til deg og forhåpentligvis blir kneet ditt bedre, kanskje du må gå til ortoped ??? Jeg ble hjulpet mye en gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak 🙂 Jeg glæder mig at jeg får monteret min lille lynlås sag.
      Mmmhhh... fuldkornsbrød lyder godt😋
      Jeg håber på at øvelserne styrker og stabiliserer knæ og akillessene. Så jeg kan klare længere traveture igen.

      Slet