mandag den 15. februar 2021

ihhhhhh... så så jeg lige en Vandstær!


På min gåtur stod jeg og kiggede på den lille del af åen...
Jeg tror faktisk, det er Lægård bæk fra anlægget, der løber mellem villahaverne og ud i Storåen længere nede.
Ret mig hvis jeg tager fejl!

Pludselig så jeg en mørk fugl nede ved å kanten..
Den sidder lige lidt over midten af billedet...

Tænkte.. hvad laver en solsort derned ved vandet?


Så vendte fuglen siden til og jeg kunne se, at det var en Vandstær.
Den lavede også de karakteriske kniks/knæbøjninger.

Grynede billeder fra min mobil.
Jeg vil have mine kameraer til eftersyn/nye batterier, når verden åbner igen.
De har stået ubenyttede hen gennem de sidste års turbulens i mit liv.

Heldigvis kan mobilkameraet klare hæderlige fotografiske gengivelser af mine oplevelser.
Og det er altid med i lommen 😉


Ud i vandet og op på kanten flere gange, før den fortsatte opstrøms...

Jeg bliver så glad, når jeg får bonusoplevelser med på tur!


Jeg var på vej om til Lystanlægget.

Vandstæren så jeg ved  >



Der var gang i skøjteløberne.
Hygge på bænkene over varme drikke.


Og liv på kælkebakken lige ned til den frosne sø.

Vinterfornøjelserne skal nydes, mens mulighederne er der!


Derefter var jeg en tur omkring kirkegården.

Tændte lys.
Valentines day 💔


Kælkebakken uden for kirkegårdslågen lå stille hen i solnedgangen.

Sneen var slidt væk!

4 kommentarer:

  1. Hvor er du heldig at have set en vandstær. Vi så engang en ved en å i Sverige, men vi har endnu ikke set en i Danmark :-)
    Du må have ordnet dine kameraer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev bare så glad og overrasket👏👏👏
      Ja, nu må det være tid til at lege med kameraerne igen.. Nå butikkerne lukker op!

      Slet
  2. Åh min mobil laver altså også ligelovlig mange gryn på linjen - kun i bestemt lys, bliver det helt godt. Men dejligt ser det nu ud:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er faktisk imponeret over min Samsung S20+. Til almindelige snap shot klarer den arbejdet. Men når der skal finpudses og/eller zoomes, savner jeg min Lumix. Den skal med i tasken, når den har været til service og fået nyt batteri. Flere års henlæggelse dræner batterier.. Så jeg må ud og investere.. Når de åbner!

      Slet