onsdag den 17. februar 2021

Det bliver en stejl indlæringskurve!


Min køleskabsmagnet siger det faktisk ret præcist...

Jeg er ikke en af dem, der synes madlavning er spændende.. inspirerende...
Snarere udfordrende... en nødvendighed... ren overlevelse...


Jeg kan finde ud af at varme suppen..
Og diverse rester fra fryseren..

Madlavningen stod Erik for og indkøbene til det.
Jeg havde rengøring og tøjvask.


Jeg starter langsomt op i køkkenet!

Med müesli boller.
Dejen blev rørt sammen i går.
Stod natten over i køleskabet.
Derefter nogle timer på køkkenbordet .
Formet. Hævet og i ovnen.


Den ovn skal man være dus med.
Og helt ned i knæ, så der ikke opstår nogen parallelsforskydning af gradtallet i brillerne.


Bollerne er lidt klæge i midten. Men smagen er ok.
Så jeg skal prøve med version 2... senere.


Jeg fik lyst til at bage træskohove/kaffekager, nu jeg var i gang.

(Skamlen er altså for at kunne nå kasserne med remedier, der står oven på skabene!)


Dejen blev rørt sammen og virkede som den plejer.
Sat i ovnen.. til de er gyldne, 


Det gik godt indtil de skulle tørres.
Notat om 15 minutter passer ikke til denne ovn...!

ØV! Ommer... 🤬

Jeg har købt mel og æg til et nyt forsøg...!

4 kommentarer:

  1. Næ, en ovn skal man lige lære at kende, men selvfølgelig ærgerligt, at en bagning slår fejl.
    Jeg kan ikke rigtig forestille mig, hvordan det er ikke at gide lave mad ... og på den anden side kan jeg godt forestille mig, at så er det bare ikke sjovt, for man gider vel næppe heller leve af leverpostejs- og ostemadder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har været 1,5 år i huset i familie med 3 børn... Siden har jeg kun sjældent lavet mad. Det interesserer mig simpelthen ikke. Jeg ville hellere i hobby kælderen med far, og siden hellere lave gørdetselv projekter i hjemmet. Og Erik ville hellere lave mad end holde hus. Så det var nemt med den arbejdsfordeling!
      Faktisk elsker jeg brød. Mere end varm mad... Så det er medvirkende til aversionwn mod køkkenarbejde..
      Men jeg skal da ind i en fornuftig rutine. Indtil nu har jeg ladet stå til og prioriteret ro i hovedet og finde min ny hverdag.

      Slet
  2. Ja ovne har hver deres system, så som de siger i bagedysten, hold øje med dit bagværk. Det glemmer jeg så :-)
    Godt at du ikke har opgivet modet på mad og bagning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemesis.. Jeg har også sagt til andre, at de skulle holde øje!
      Jeg kan egentlig godt lide at bage. Elsker godt brød. Så nu starter jeg der og satser på at køkkenfærdighederne vokser... 😉

      Slet