fredag den 12. februar 2021

To sider af samme sag; a la Marius så'n cirka...

Ugen er gået med strik og lidt gåtur, ned og handel
Brrrr... det er koldt.

Jeg er indhyldet i uld.
Det er altså det bedste til at holde varmen i!
Nu har jeg en yndlingstrøje mere
Det må være version 6-7-8----
Ærmerne fik strikket mønster og ventede så på en ribkant..
Men så blev halskanten bare alt for løs..  ommer!

Jeg har pillet op mange gange...
Først for at få garn nok..

Så ombestemte jeg mig med planerne for rib kanterne i tofarvet
Det blev simpelthen ikke spændstigt nok...

I stedet strikkede jeg 1 omg grå rib, 1 omg med grå vr og blå r, x omg rib i grå og sluttede af med 1 omg lys rib og elastisk aflukning i lys.

Det fungerede bedre!


Ærmerne og kroppen var lige til den lange side så der blev kørt 4-5 omgange baglæns og så strikket rib.


Trøjen blev vasket og lagt til tørre... 
uden nåle i!


I dag blev den taget i brug 😀


Bagsiden af fotografen..


Jeg ligner jo nærmest katten, der har snuppet al fløden 😍😇💖

Fakta:
300g garn fra lageret / Henrichsens Uldspinderi i Skive
p 3.5 til ensfarvet og 3.75 til mønsterstrik.

Den sidder også pænt i halsen!


Det var det....
Trøjen er indviet og godkendt til gåture i den danske vinter!!!

Nyt projekt er på pindene


Alle de rester skal da bruges til noget...


Nå ja.. jeg modtog en skøn billedbog fra Ønskefeen.
Der er til mange timers læsning og inspiration til broderier...

Lige nu er jeg bar mere til strik og uld!

2 kommentarer:

  1. Det er nemlig bedst at være indhyllet i uld i disse kuldetider - det er vi jo slet ikke vant til mere. Men vejret er i det mindste flot.
    Det er en rigtig Marius-inspireret sweater, du har frembragt det - den er meget sød :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Med de seneste lune vintre er det helt specielt med så kold en periode.
      Har lige været på udflugt; det er altså smukt der ude! Men godt at været indhyldet i uld!
      Og tak. Trøjen var i brug.. Den er varm og dejlig. En af de trøjer der bliver slidt op!

      Slet