søndag den 7. februar 2021

Altanhygge med den grå trøje... og fejl 40!

I går var det så vidunderligt vejr.
Rigtigt flot solskin fra en skyfri himmel.

Jeg gik ned til Kvickly for at handle..
Det var PIVKOLDT!

Men jeg kunne godt mærke, at solen er ved at få magt. 
Det var jo ganske rart i læ og sol.


Hjemme igen, gik jeg ud på min altan.. 
Der var jo nærmest sommerligt!

Jeg har virkelig set frem til at opleve, hvor godt det bliver med sol og sommer
Næsten for godt!
29 grader.
Jeg måtte smide uldtrøjen!



Jeg lavede kaffe og fandt strikkekurven frem.

Det her skulle virkelig nydes.
Min første altandag!

Et par timer senere stod solen lavt og jeg flyttede ind i lænestolen..
Og drømte om dage på altanen til foråret og frem...


Jeg har strikket på den grå To sider af samme sag...
Det kører da bare... rundt og rundt...


Jeg var i arkiverne og finde et excel ark med Marius mønster.

Ved nærmere eftersyn er det ikke helt fejlfrit og kan bedst kaldes en variant, som man siger nu om dage... Kald den bare Marinus.

Jeg havde fundet et nøgle lys sandfarvet, som jeg syntes spillede godt op til bundfarven og suppleret med en turkis kontrast.


Test prøvning af størrelse.


Og test prøvning af længden...


Ribkanten blev en tofarvet version igen.

Flere forsøg med farverne...


Aflukningen lavede jeg flere forsøg med på rundpinden...

Endte med en smal lys elastisk aflukning

Pludselig fik jeg øje på mine garnnøgler...😱😬


Der var godt nok ikke ret meget tilbage af den lyse...
Og et kig i lageret fortalte, at der ikke var mere af det garn (som jeg vist havde tænkt, var noget fra Skive og i flere nøgler, uden at se mig for!)
Det er resten af garnet fra min Rimfrost cardigan fra G(Uld. 
Købt på vores sommerferietur i Ribe.

Fejl 40!

Jeg pillede den næsten færdige aflukning op... det gav 1g garn


Kanten er sat på en plastsnøre og nu strikker jeg ærmer...
Begge ned til mønsterstart og så bliver der vejet og satset.

Men jeg tror, den tofarvede rib skal erstattes af en mørk grå rib for at have nok til mønster på ærmerne og til en kant i halsen.

Så ka hun lære det.. ka hun!

4 kommentarer:

  1. Så er det, at du bare skal være glad for, at du er en erfaren strikker, som den slags små episoder ikke kan vælte dig af pinden for - der kan altid findes en løsning :-)
    Hvis der er 29° på altanen nu, så tør jeg da ikke tænke på, hvad der kan blive til sommer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det giver bare en ekstra strikke oplevelse!
      Vinduerne kan lukkes op til en åben altan.. Men jeg kommer ikke til at sidde og stege i solen; det gider jeg ikke.
      Jeg ønskede mig lejligheden med altanen til at kunne nyde at sidde ude sådan en vinterdag... Og kunne tørre tøj derude..
      Lufte uldtøj..
      Jeg har valgt gardiner med alu bagside til altanen. Det havde jeg gode erfaringer med i udestuen. Og jeg kunne også mærke en væsentlig temperaturforskel, da jeg trak plissegardinet ned. Jeg kunne have lukket for hele vejen, men det kunne jeg ikke nænne.. Når nu solen endelig var der!

      Slet
  2. Den ser rigtig fin ud, jeg var lidt bange for om den blev lige så bred som din blå. Denne skal nok blive flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak🙂 Jeg tror, den bliver rigtig god. Nu er jeg spændt på hvordan garnet rækker!

      Slet