torsdag den 8. april 2021

Langsomt på vej mod vår...


Marts gik af sig selv... og nu er april godt på vej, - med alle de vejrskift april nu er berømt og berygtet for.
Fra det skønneste forårsvejr


Til pludselig vinter
Og alt der i mellem!

Jeg har broderet og hygget mig med nye udfordringer. 


Først fordybede jeg mig i Strikketøj. Design fra Ønskefeen.
En gave fra Helle og vi aftalte at lave vores egen SAL 😉


Det var spændende at sy de forskellige sting... og selv vælge farver efter egen smag.

De rødviolette var bare ikke mig..


Jeg valgte de blå med mest kontrast.


Videre til næste ord....


Der er mange processer i det franske!


Eller sy/strik en trøje!


Jeg tog en kopi af motivet inden jeg startede. Det blev brugt til at tegne syretning ind på, "rettelser" og til at se hvor linjerne gik... når jeg var godt i gang med et motiv.

Til sidst var jeg færdig.
Det blev lagt i klar eddike og derefter presset.
Det gør jo underværker ved et godt krammet broderi!


Motiverne træder fint frem.

Jeg har mange grublerier over, hvad jeg skal bruge mit "Strikketøj" til.


Jeg har i første omgang tænkt mig at sætte den i låget på en æske...

Næste tanke er ... jeg har nogle gode bokse fra Ikea, som jeg bruger til mine broderi projekter...

Måske jeg skulle prøve at finde en mønster til en rummelig projekttaske..

Jeg tænker videre...


Mellem broderierne blev det også lige til en tur til Frederikshavn og hente sønnen fra arbejde.

Jeg kan ikke nærmest ikke genkende skyline..
Jeg boede i byen 1966-1970..

Selvom vi har ferieret på Nordstrand Camping mange gange, er der sket meget de seneste år...


Krudttårnet er blevet den lille bag de store skibe...


Jeg har fået sat lys op i lejligheden... 

En reel forbedring efter at have levet med MANGE standerlamper med lyset vendt opad...

Nu kan jeg tænde lys ved kontakten!!!


Og har godt lys over spisebordet 😍

Jeg nyder det😀


Jeg er i gang med 2 online kurser hos Ønskefe.
Sammentrækssyning og Baldyring.

Som altid smukt pakket ind.
Fin vejledning i et hæfte.
Og mails med links til videoer med fremgangsmåden.


Sammentrækssyning snusede jeg også til hos Elin Bertelsen, da jeg var på refugiet.

Nu repeterer jeg og lægger ny viden oven i.

Forarbejdet er vigtigt og tager tid!

Startede med at vende kanten forkert...


Fik til sidst 3 stykker til små poser gjort klar.

Der skal være 2 felter med sammentræksyning, så der er på for og bagside, når jeg monterer poserne.


Jeg fik også taget hul på Baldyring.
Det er svedfremkaldende at klippe i sit broderi!

Men jeg er i gang!


Et absolut højdepunkt 🥁🥁
Jeg blev klippet i går.
Selfiegymnastik med kamera, lys, vinkler!
Det lettede virkeligt at få klippet det glatte, flade, elektriske hår ned i facon.


Der er en UFO på strikkepindene...
Og nye lektioner i broderi...
Det bliver til næste indlæg...

Nu vil jeg gøre den UFO færdig...

2 kommentarer:

  1. Det er et meget flot broderi du har lavet.Det vil være synd at gemme det væk.Sy det fast på et stykke stof,hvorefter du beklæder en æske/boks.Jeg strikker hver dag og har en plastikboks stående ved siden af stolen med diverse tilbehør til strik så som strikkemarkører, målebånd, saks, hæklenål, omgangstæller o.s.v.Det ser ikke pænt ud med en sådan plastikboks.Ved at beklæde en papæske med stof hvor dit broderi er på låget kan den stå fremme hele tiden og samtidig være dekorativ.
    m.v.h. Brit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Brit. Jeg er rigtigt glad for broderiet. Men jeg tror stadig, jeg får mere fornøjelse af en projekttaske. Har en ide til, hvordan den skal være... Nå, det får lov at ligge mens jeg broderer og udrydder ufo'er..

      Slet