fredag den 9. april 2021

UFO >>> FO


Garnet har ligget på lageret i laaaange tid.
Jeg er startet ud på flere projekter ... og har pillet op igen!

Strikketøjet har ligget i kurven og er taget frem når jeg absolut ikke havde andet, der kunne aflede mig..
Men nu skulle den altså gøres færdig...



Jeg faldt for designet i skulderpartiet på Office Sweater.
Den tilpassede raglan falder flot.

Jeg er dog lidt uvenner med den bule det giver under de mange udtagninger.
Jeg har forsøgt med flere Contiguous modeller og det er galt hver gang.
Nogen der ved, hvordan jeg undgår det?


Lidt usikker på om der var garn nok, strikkede jeg godt nedad på bolen.

Og fortsatte derefter med ærmerne.


Som blev afsluttet med Italiensk Aflukning 😇

Det var jo ikke svært!

Og det ser s....godt ud!

Den teknik må jeg bruge noget mere...


Garnet er Lang Yarns Merino 120
Det er blødt og lækkert.
Men det blev en ret tung trøje: 520g


Er den ikke snart lang nok???
Bolen blev strikket færdig.
De sidste omgange i ribben var laaaaange.. Nu ville jeg bare være færdig.


Igen afslutning med Italiensk Aflukning.


Det tager tid.. og er det værd!
Det giver både en smuk kant og en behagelig elastisk rib.


Alle enderne blev hæftet og kameraet fundet frem...


En behagelig trøje.

Kan bæres uden bluse under.
Ikke noget der kradser!


Og bagsiden...


En UFO >> FO 😇

Der lå en påbegyndt bluse i en anden pose.
Kunne ikke finde mønster, ejheller huske hvad plane var...
Så den blev pillet op.
190g Trio og 150g Alpaca 1 lagt på lager.

Nu overvejer jeg næste strikkeprojekt...

2 kommentarer:

  1. Jeg troede ellers du var gået helt fra strikningen :-)
    Men det er du altså ikke ...
    Jeg kendte ikke ikke italiensk aflukning for for 14 dage siden, og nu skriver du om den - det er førsteordsloven igen - den slå sjældent fejl :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej.. ikke helt. Men den har godt nok været længe på pindene!
      Terapeutisk strik 😇
      Jeg kendte italiensk aflukning.. havde prøvet den på Sokkebootcamp, men ikke rigtigt taget den til mig.
      Nu var det bare tiden til at prøve det igen... Og med Kimmie Munkholms video gik det jo fint. Tidskrævenden, men særdeles tilfredsstillende resultat 😀
      Må så tilstå, at førsteordsloven kender jeg ikke...

      Slet