søndag den 11. april 2021

Sammentrækssyning ... online

Jeg deltog i Elins kursus på Refugiet, men ville gerne arbejde lidt mere med Sammentrækssyning.

En fordel ved online kurser er, at man kan se videoerne om og om igen, - uden at læreren bliver træt i hovedet!

Det benytter jeg mig af... alligevel kommer jeg galt af sted 🙈


Jeg tæller og rier...

Og trækker tråde ud til stikhulsøm

Og fik vendt kanten forkert!
Heldigvis var det kun riet..

Ommer..

Og så kunne jeg blive klar til næste trin. 


Elins pikot
Som jeg havde overset et kast omkring, så det blev nogle små forkølede buler.
Ommer.

Så er det jo godt man kan se instruktionsvideoen eeen gang til!


Der blev syet stikhulsøm 

Og Kvadratsøm i kanten

Og Spiralpikot kant..
Den drillede også. Forsøgte mig med hørtråden, men den var alt for genstridig,
så det blev spiraler i DMC garn.


Planen er at sy nogle små lavendelposer.
Så er der mulighed for at prøve forskellige teknikker af på de tre stykker.

Mere tællearbejde og rining.
Nu til de felter jeg vil sy sammentrækssyning i.


Felterne indrammes med Klostersøm...

Valg af teknikker sker efterhånden, som mails med instruktioner indløber...



Cirkelgrund..


Pilespidser 

Og fletsting

De blev yderligere pyntet med en kvadrathulsøm uden om...


Nu samler jeg sammen til de næste lektioner...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar