lørdag den 10. april 2021

Baldyring... online!


Jeg er med på Ønskefeens online kursus i Baldyring (og i kurset Sammentrækssyning, mere om det senere)
Det er udfordrende, spændende, inspirerende og sjovt at lære nye teknikker.

Jeg kan godt lide det grafiske udtryk i Baldyring. Trådlige linjer..

Men det er også en overvindelse at sætte saksen i og fjerne tråde.
Først til midterfeltets gitter.
Sy stoppesting eller Stolpning.


Bouillonsting/spiralpikot'er


Trække tråde ud til Kvadrathulsøm.
Stoppe enderne ind.


Fint vævearbejde!


Sy Kvadrathulsømmen.

Måle ud til Elins pikot kant.
Ri og regne som en gal...🤡
Det ville ikke gå op!


Men de 4 udtræk forstyrrer jo 3 tabellen, som er brugt i det andet broderi!
Så een pikot på hver side er syet over 4 tråde! 🙈

Nå, pyt. Det er bare min firkantede tankegang, der gerne ville have symmetri i arbejdet...


Elins pikot står fint i kanterne.

Jeg har gjort klar til montering.
Men lærerinden foreslår, at vi venter til sidst med det..
Hvis man nu skulle få lyst til at sy mere ind i gitteret...

Jeg tvivler.. Jeg synes, det står så fint og petit som det er nu.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar