fredag den 28. maj 2021

Bliver det virkelig forår i weekenden???


Det er svært at forestille sig..
Jeg går stadig i uldtrøje og sokker!

Og på min gåtur ned i byen i går kunne jeg se hvor meget regn der var faldet... for det var på vej ud med Storåen...

Vandet stod højt op på bredderne..


Vand op på trappen og stien..


I begge sider...


Set fra modsatte side af broen... 
Cykel og gangstierne er under vand og afspærret...

Det er set værre.

Men vi skrive Juni i næste uge!!!


Vejret er bedre inde!

Og mine orkideer er fantastiske.
Nu kommer der stængler fra bunden.

Den med fine små hvide blomster har blomstret siden januar!


Og den med store hvide blomster har leveret nye blomster flere gange siden juni sidste år...

De 2 øverste blomster faldt af i dag...

Men med 6 flotte på en stilk
og 5 nye på vej på en anden.

OG 2 skud der kommer ud mellem bladene...


Den lilla orkide, som jeg ikke troede på, skyder i vejret med 2 stængler...
Jeg ved ikke om alle de skud ved basen er stængler elle rødder...
Spændende!!

Jeg glæder mig til at se den springe ud.



Nu har jeg fået lakeret tånegle...
Kom så solskin! 🌞

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Storåen lever virkelig op til sit navn! Det må dog være dejligt for de nærmestboende, at der er plads til oversvømmelser, så ikke vandet kommer ind i husene.
    Orkideerne er så flotte! Stænglerne ved basen er rødder, er jeg sikker på - hvis det altså er første billede i sidste gruppe, du mener. Blomsterstænglerne kommer mere inde fra bladenes start, og så er de ikke grålige i det - lige som tredje billede i anden gruppe.

    SvarSlet