torsdag den 22. juli 2021

En ny tur... En ny omvej...


Denne gang skulle jeg på familiebesøg i Fredericia.

Og tog en afstikker til Vejle for at se Fjordenhus.
Det har længe været på tur listen!


Det er også en tur værd, hvis man kan lide at udfordre sin opfattelse af, hvad et hus skal være.
Det er anderledes. 
Spændende. Specielt. Særpræget...


Der er så mange synindtryk hver gang man vender sig.

Eller går ud i de forskellige dele af bygningsværket.



Eller kigger op.

Hvirvelstrømmen er flot!  

Der er spejlinger i loftet.

Der er fri adgang til stueetagen. Vejle Museer har rundvisninger flere gange om ugen. Det kunne jeg godt tænke mig at komme med til på et tidspunkt.

Kirk Kapital holder til i øverste etage.

Der er også en Gourmet restaurant i huset...


Omgivelserne er stadig en byggeplads.

Der opføres mange nye blokke på Havneøen.

Men jeg synes, der er skabt en flot forplads mellem huse og havn.


Jeg fortsatte til Fredericia og nød samvær, kaffe, snak og god mad hos min svigerinde og svoger.

Vi mødtes kun kortvarigt efter mors bisættelse i januar ellers har vi ikke været sammen siden sidste sommer, da de var turister i Holstebro.
Så der var meget at indhente!

Jeg beundrede hendes flotte hortensia busk.
Så mange farver og typer. 
Der var også en syrenhortensia bagerst i busken. 
Den glemte jeg at fotografere...


Så fine og delikate blomster..


Insektet opdagede jeg først, da jeg redigerede billeder!

Find det på billedet til venstre...

Det var en dejlig dag....


I dag har jeg holdt fri.
Slappet af.
Genopladet hjernen!

Fik syet italiensk aflukning på min Friday Tee.


Og startet på ærmer...


Fik benzin på bilen hos Shell og hentet pakke samtidig.
Der er et nyt pakkeudleveringssted fra Post Nord!

Jeg havde bestilt fodcreme hos Oriflame.
Sandalbrug gør mine fodsåler TØRRE.

Det kræver ekstra pasning. For revnede hæle gør ondt!


Lidt egenomsorg...
Jul i Juli 😉

Fingrene fik klar lak..
Jeg kan ikke finde ud af at have farve på fingerneglene, men tåneglene må godt holde fest!


Jeg har også skyllet min strikkeprøve op... af garnet fra Sæby turen...


Og langdistancefejret min strikkevenindes fødselsdag 🎂

Håber hun får en god dag med familien omkring sig.

Jeg har i hvert fald en hygge dag med blandede aktiviteter i eget tempo!

2 kommentarer:

  1. Fjordenhus ser spændende ud!
    jeg har også kun neglelak på tæerne - og kun i perioden med bare tæer i sandaler. Når man laver havearbejde næsten hver dag, holder det alt for kort tid på fingerneglene, så det gider jeg ikke. Til nød en sjælden gang lidt klar lak, lige som du gør, men det er meget sjældent.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fjordenhus er speciel og fascinerende!
      Vi har samme præferencer for neglelak. Det pynter på sandaltæer.. Men afslidte negle efter træsko o.l er no go.
      Lak på fingrene bliver hurtigt slidt af, også uden have. Jeg har aldrig fået lært lange-negle-greb-teknik. Derfor er det også bare fordi jeg lige havde lyst, at fingerneglene fik et lag lak!

      Slet