torsdag den 12. august 2021

Ingen dikkedarer....


Jeg havde 5 ngl Isager Highland liggende. 

Det er jo både for lidt og for meget!

Jeg supplerede med Alpaca 1 i en blå farve og nogle nøgler i en grønlig.
Valget faldt på Ingen Dikkedarer af PetiteKnit.
Jeg trængte til noget slapafstrik.

Resultatet afhænger af hvor langt den blå Highland rækker...og hvad jeg så finde på i overgangen til den grønne...

Strikkeprøver med p 3 og p 4 .
Samme maskeantal. 
Tydelig forskel.

De 21 m på p 4 passer til mønstret.

Der var bare at slå op og strikke 4 cm rib.


Markører placeres til raglan maskerne.

Jeg tilpasser halsudskæringen for at få mere dybde.
Starter venderækker allerede 1 m efter første raglanudtagning.
Tager ud til raglan på vrangsiden for at det passer sammen når venderækkerne afsluttes.
Strikke 2 m efter hver db maske fra forrige "vend".
Og med 3 masker ved de sidste 2 venderækker. 
Så er der vendt 8 gange og jeg har kun 6 masker i bunden af halsen.

Farven er altså nærmest petrol blålig.
Men den er mega svær at ramme på billeder...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar