onsdag den 29. september 2021

Montering af et Sidsel Høivik design... og en ny bog 😍


Jeg har købt den nyeste bog fra Sidsel Høivik; Mine strikkede favoritter / My knitted treasures.

Alt er både på norsk og engelsk.
Der er 17 forskellige skønne kofter/gensere og 3 tilbehør/huer, pulsvarmere.


De fleste er med kuppelærme.. 
Lige det jeg savnede 🤩

Farver og udtryk med broderi kan man jo selv lege med..
Jeg har mindst 4 projekter i tankerne!!


Sidsel Høivik er glad for farver.

Og for fine, finurlige kanter....
Flere rækker kædemasker i bagerste lænke.

Baglæns boblemasker...
Det ligner en flødeskumskant 😉


Sjove detaljer, som forskellig rækkefølge på farverne i kanterne på ærmer og krop.

Og på kædemaskerne i sidesømmene...


Der er maaange ender at hæfter!!!


Så skal der sættes blomster i stjernerne.
Først hækles x antal blomster i forskellige farver.


Placering...

Når de er syet fast...


forsætter man med mille fleur sting i alle blomsterne og derefter små blade uden om......

Og der er endnu flere ender at hæfte!!!!!!!

6 kommentarer:

  1. Sikke et arbejde, men hvor bliver koften da også bare flot! Jeg kan godt lide 'flødeskumskanten', men skal man ikke passe meget på, at man ikke hænger fast i et eller andet? Jeg kunne godt fristes til at lave den, men jeg kunne også godt forestille mig, at jeg hurtigt ville komme galt afsted, når jeg har koften på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak 💕 Det er noget pullerværk at sy de blomster på! Men også enormt tilfredsstillende at se farver og sting træde frem på trøjen.
      Flødeskumskanten er ret tæt og fast. Jeg tror ikke den er så risikabel! Jeg har ikke observeret uheld på Roser i Setesdal, det er 1 år siden de blev leveret.
      Men hænger man i et søm e.l. vil man jo lave huller og løse tråde i alt!!

      Slet
  2. Jeg er så imponeret over, hvor flot koften bliver. Og den baglæns boblekant er smuk. Hvordan laver du den? Jeg har googlet, men jeg kan ikke finde noget, der ligner helt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak😃 Det er så fascinerende at strikke og montere sådan en genser.
      Den baglæns boble kant er bare 3 halve stangmasker i samme lænke, træk igennem alle maskerne, 1 luftmaske. Lav næste boble i 2. lænke baglæns... Håber det giver mening 😇

      Slet
    2. Tusind tak, det giver rigtig meget mening!

      Slet