mandag den 25. oktober 2021

Min Setesdal .. 2


Som sagt...Jeg skifter pinde undervejs...


Den strammede lige lidt om armen og var generelt for snæver.
Jeg vil desuden have den tættere ved håndleddet.

Man kan se at mønstret trækket strikket sammen..


Næste version sad bedre!
Skiftende pinde og udtagninger fra starten.
Og der er nu to ens ærmer...
Strikkeprøveærmet bliver pillet op senere...


Start på bolen/kroppen.
Er altid på VAGT, for at det ikke bliver snoet.


Belægningen er strikket med p 2,5 som opskriften.
Og første mønster strikket på p 3.


Belægningen er riet fast, så jeg kan se mønstret og måle...

Når jeg skifter pind kan jeg jo lige bruge målebåndet!

Det passer jo fint.


Og nu vokser det hurtigt med 4 omgange ensfarvet mellem lusene!

2 kommentarer:

  1. Flot. Det er altid sjovt at strikke noget, hvor der hele tiden sker noget interessant på pinden. Jeg er i gang med en ensfarvet, glatstrikket cardigan. Den bliver klassisk og pæn, men er en anelse kedelig at strikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak❤️ Jeg elsker mønsterstrik! Der sker noget. Det er så spændende at se næste mønsterrapport....
      Har en blå Friday tee med lange ærmer liggende i kurven... 🙄 Den bliver nok færdig en gang.... 🤞

      Slet