fredag den 22. oktober 2021

Min Setesdal..1


Jeg købte garnet hos Sommerfuglen i Kbh.

Begyndte på et ærme.
Det er min strikkeprøve.


Passer det .. er det godt..
Og ellers er det en god målestok for hvad og hvor, der skal ændres noget.


Jeg ville have den tættere ved håndleddet og løsere op ad armen, så der er plads til en langærmet t-shirt under.

Så jeg slog op til et nyt ærme.
Igen valgte jeg at strikke med forskellige pindetykkelse..

For min strikkefasthed skifter ift. mønstertætheden.
P 2 i belægningen, p 2,5 i første mønster, p 3 i stjernerne, p 3,5 i  zigzag og krydserne, og og 3,25 i de øverste mønstre. p 3 i stykket med lus.

Og startede udtagningerne med det samme...


Jeg vil ikke have hæklede blomster.
Men brodere maskesting i forskellige farver.

Originalen har 6 farver med..


Jeg skal på jagt efter et par stykker mere.
I farver der matcher trøjen.


Gerne med noget kontrast!






2 kommentarer: