fredag den 22. oktober 2021

Zipper Sweater endelig....


Jeg skrev om den i juni og juli måned!
Spørg mig ikke, hvorfor den har ligget så længe og ventet på montering..
Det ligner ikke mig!
Måske fordi det var sommer ... og varmt...

Det er det ikke længere og trøjen blev hevet op af kurven.
Nu skulle det være .

Jeg så monteringsvideoen på PetiteKnits side.
Fandt ritråd og sytråde frem...
Startede med at sy belægningen fast.
Jeg delte uldtråden i 2 dele. Det gik fint med at sy med det.


Derefter koncentreret arbejde med lynlåsen.
Og knappenåle..

De giver et anstrengt ansigtsudtryk, når der testes...
Men jeg syntes, det sad pænt.


Først riede jeg lynlåsen fast på forstykket.
Syede et stop omkring tappene på lynlåsen.

Derefter forsigtig syning gennem belægning, lynlås og forstykke.

Til sidst blev lynlåsens snipper klippet af, så enden kunne gemmes bag belægningen.


Trods omhu, ville lynlåsen fange uldgarnet.
Så jeg syede en blød kastesøm for at beskytte kanterne.

Det hele tog nogle timer!


Men nu har jeg en god varm trøje til traveture...
og dage, hvor man bare trænger til varme!


Den blev testet med en gåtur mellem bygerne..


Vejret et mega omskifteligt.
Oktober vejr!


Fra sol til regn på få minutter.
Jeg kunne stå og se på at regnen kom ind mod mig...

Jeg havde dog tørvejr på gåturen.

Læ gennem den lille lund bag blokkene.
For det blæste i trækronerne..


Solstrejf langs omfartsvejen.


De sidste roser...


Der var tryk på vandet efter sluserne ved Vandkraftsøen.


Sol og skyer....

Hjem til en kop varm kaffe!

2 kommentarer:

  1. Den er blevet pæn! Det tager virkelig lang tid at sy en lynlås pænt i et strikket arbejde, men det er nødvendigt at bruge den tid, for bliver det ikke optimalt, bliver grimheden alt, alt for synlig. Jeg syr den gerne i på maskine, men inden da rier jeg omhyggeligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen. Det er noget mad at sy lynlås i strik.
      Jeg riede også. Men synes, jeg har mere styr på materialerne ved at sy det i hånden.
      Jeg kan ikke lide sjusket montering. Så gør mit yderste for at få det jævnt og pænt!

      Slet