onsdag den 24. november 2021

Coloured Crosses vokser... trods bakgear...


Det er meditativt at strikke mønsterstrik..

Især når mønstret er så enkelt.

Men alligevel har jeg måtte strikke baglæns nogle gange, når jeg mediterede for meget 🙈

Jeg er godt tilfreds med raglanen.

Synes, det ser regelmæssigt og roligt ud.


Jeg prøver jo trøjen undervejs...

Jo, jo... jeg fortsætter...


Nu er den vist klar på den lange led!

Jeg strikker gerne ned til ca. ribkanten...

Og derefter strikkes ærmerne ned til ca. ribkanten.

Så er det nemmere at vurdere lænder og proportioner.


En ting, der skal tilpasses til sidst er halsudskæringen.

Trods beregninger og gætterier!

Kanten krøller/ruller på trøjen.

Halsudskæringen skal gøres større for jeg strikke ribben der.


Jeg har sat maskemarkører, som udgangspunkt for den nye halskant...


Det er et pænt stykke, der skal væk, så der bliver plads til ribkanten og den forhåbentligt lægger sig pænt til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar